Dag 17 naar Dresden

Duitsland, Dresden

We hadden ons goed voorbereid op de treinreis door vroeg op te staan en een klein te ontbijten door een yoghurtje te nemen, zodat er niet meer afgewassen hoefde te worden en we na de fietsen beladen te hebben, de deur achter ons dicht konden trekken. Mooi op tijd kwamen we op het Hauptbahnhof aan en konden met z’n drieën en de fietsen gemakkelijk in de lift naar perron 12. Nu wachten welke trein we moesten nemen van 08.12 u toen er een trein kwam zijn we ingestapt en tot station Friedrichstrasse gegaan, waar hij stil bleetstaan en we niet zeker wisten dat het de goede trein was naar luchthaven. Wij zijn uitgestapt en daarna ging de trein weer de andere kant op, dus wachtten we een uur om vervolgens met er een trein naar de Luchthaven te rijden. Hierdoor zouden we gereserveerde trein op de luchthaven missen, maar we hadden al gezien dat die niet zou rijden. Dan maar de informatie om de reis naar Dresden verder om te boeken en dat kon door gebruik te maken van de regionale lijnen en dan nog twee keer over te stappen. Zo gingen we eerst met een trein naar Zossen, waar we moesten overstappen op de trein naar Elsterwerda met een stoptrein die elf keer stopte. Van Elsterwerda in de stoptrein naar Dresden die onderweg 15 stopte. Zo kwamen we vermoeid aan in Dresden en hebben direct het Hostel opgezocht, wat gemakkelijk ging. Na wat rust zijn we de stad ingegaan om wat te drinken het werd hier ook warm. Het centrum met de indrukwekkende gerestaureerde gebouwen is niet groot, maar op veel plekken is men weer aan het restaureren, vooral in Zwinger. De Frauwenkirche was open en daar konden we de nodige foto’s maken. Na een terras opgezocht te hebben en wat gegeten te hebben, hebben we nog een wandeling langs de Elbe gemaakt en door de stad, weer terug naar het Hostel. Morgen stappen we weer op de fiets richting Praag over de Elberadweg.

Beetje gedoe met de treinen, maar gelukkig wel weer aangekomen in Dresden, succes met het tweede deel van jullie route.

Maurice 2022-07-19 08:52:09

Leuk die foto's van plaatsen waar wij ooit ook waren. Voor mij een beetje te pompeus En nu op naar Praag.!