Hanze dag 5 78 km

Duitsland, Mulsum

We moesten vanmorgen eerst onze fietsen ophalen uit de fietsenberging bij het station en merkten toen dat het regende en redelijk fris aanvoelde. Zonder ontbijt gingen met regenkleding aan en druiligere regen, al vroeg om kwart over acht op weg naar ons volgende overnachting in Mulsum. We waren blij dat we een grote konditorei in Lilienthal konden vinden en daar eerst even bekomen van de nattigheid en een broodje met koffie nemen. Toch konden we daar niet blijven en na een half uur hebben we de regenkleding maar weer aangedaan om een rit langs de Worpe te maken, eerst was het wel mooi asfalt maar later was het een grindweg. De schrijver van het routeboekje geeft er de voorkeur aan om paden door bos te kiezen en anders onverharde paden door de wei en bouwlanden. Dat merkten we vandaag ook weer en soms was dat wel zwaar fietsen, maar er was amper wind de onverharde paden, maar gelukkig hadden we vandaag geen tegenwind en dat scheelt wel. Om 13.00 uur kwamen we in Selsingen en konden daar bij de Edeko bij een bakkerszaak wat nuttigen. De miezer was langzamerhand overgegaan in droogte dus na de lunch konden we redelijk fietsen. Voor Selsingen hadden we de keuze gemaakt om niet door het bos te fietsen maar alternatief langs de doorgaande weg, die door een mooi glooiend gebied liep en we zo nu en dan een beetje moesten klimmen. Het laatste stuk vanaf ongeveer Bremervörde kozen we ook voor een alternatie route langs de weg waar een deel ook geen fietspad langs liep, maar gelukkig ging het verkeer ruim om ons heen. In Mulsum waren we na drie uur en stonden voor het adres dat er uitzag als een boerderij, maar een bovenverdieping was ingericht voor gasten, zodat we elk op een kamer kunnen slapen en straks kunnen we wat eten in het dorp. Vanwege de regen hebben we niet veel foto's gemaakt.
Na zes uur nog 18 km gefietst om een restaurant te zoeken, hier Mulsum woensdags gesloten. De volgende waren druk aan het verbouwen dat was 6 km en daarna nog 5 km pas donderdags open en nummer vier na nog 1 km was gesloten toen weer terug naar de slaapplek nog 6 km. Dan maar wat koffie met snelle Jelle genomen en een glaasje wijn.

Als de regen die in Nederland valt nu jullie kant op komt......😬, dan staat jullie nog wat te wachten..... Hopelijk🙏 niet.!! Groeten, cobie

Cobie den Oudsten 2023-05-10 17:29:00

Jammer,zoveel nattigheid!Zo te zien houden jullie je goede humeur!👏

Anneke 2023-05-10 20:30:15

Voor jullie een natte dag en voor ons ook. Met bakken.. Maar jullie moeten erdoor en wij kijken er alleen maar naar. Hoop voor jullie op een droge dag morgen.

Diny Leijsen 2023-05-10 20:34:32

Kop op, na regen komt zonneschijn (boe)!! Ja Ellert door bossen fietsen hebben de Friezen niet veel mee. Kwam ik achter op weg met jou naar Boedapest. Ik vind ze net mooi als jij de kale uitgestrekte landerijen in Friesland. Hoop dat jullie vanaf nu goed weer krijgen Ga jullie goed.