F3D thuis

Nederland, Noardeast-Fryslân

Weer thuis en dan maak ik vaak weer plannen voor een volgende tocht. Maar eerst iets over de afgelopen dagen.
De rit begon in Fryslân in de bouhoek waar granen en bieten en dergelijke verbouwd worden. Dat ging over in weilanden met vee en in het zuiden van de provincie in graslanden die gemaaid werden. Die boeren waren dus niet naar de demonstratie in Bilthoven bij het RIVM maar hadden het druk genoeg. Op donderdag ging het langs water en weilanden in natuurgebieden en verder door Drenthe met bossen en boomtakken. Bij de pont in Genemuiden werd ik nog aangesproken in het Frysk en dat doordat ik een Frysk vlagje achter op de fiets heb. Op vrijdagmorgen reed ik eerst door de Onlanden onder Groningen en later bij Uithuizen waren het weer korenvelden totaal Zoutkamp. Daar vandaan door het mooie natuurgebied van het Lauwersmeer en voorbij Dokkumer Nieuwe Zijlen langs de Dokkumer Ee met z’n vele bootjes en de nodige fietsers., die voor de wind een behoorlijke snelheid hadden. Maar ja voor de wind is iedereen een hardrijden.
Hartelijk dank voor jullie meelezen en oant sjen. Ellert.