Rondje Nederland 9e dag 120 km

Nederland, Heemskerk

Vanmorgen samen met Hanny gefietst naar Maassluis om met de pont over de Waterweg te varen. Vandaar vlak langs de Waterweg naar Hoek van Holland, waar we koffie dronken en Hanny met de Fast Ferry naar Europoort terug reed en ik langs de kust de LF 1 Noordzee route heb gevolgd. Dit gedeelte heb ik al eerder gefietst toen ik terug kwam van het volgen van de Groene Valleien naar Boulogne sur Mèr en de Noord zee route naar huis genomen heb tot Haarlem. Zo kwam ik langs Monster met de glazen stad en Kijkduin waar alleen maar grotere luxe gebouwen neer gezet worden. Dan loopt de route gelijk met de parken route langs den Haag tot Scheveningen, waar boven het uitwateringskanaal ook grote flatgebouwen neergezet zijn. Bij de enorm grote Jumbo was het druk met vakantiegangers die daarna naar het strand willen. Vervolgens een gedeelte door Den Haag tot de van Alkemadelaan en dan door de duinen naar de Wassenaarse slag over straatstenen en later pas asfalt. De wind kwam nu niet meer uit het oosten maar uit het Noordwesten over zee en gaf wel verkoeling. In Katwijk even bij de Oude Rijn gezeten , het is het begin van de LImes route, die we mooglijk volgend jaar gaan fietsen, hoe dat weten we nog niet. In Noordwijk moest ik een fotoshoot maken van de vuurtoren en moet dan alleen nog bij Harlingen een foto maken om te bewijzen dat ik het rondje gereden heb. Dan kwam er een behoorlijk lang stuk door de duinen naar Zandvoort en vandaar meer het binnenland in om naar de pont in Velzen te gaan om daar over te steken over het Noordzeekanaal naar Heemskerk, waar ik tegen zes uur bij het gastadres ben en een lange tocht gemaakt heb en een biertje wel smaakt.

120 km top prestatie bij deze hitte. Ik vond mijn 70 km al genoeg. Sterkte met de laatste loodjes.

Hanny 2019-07-23 21:38:46

Complimenten om zo ontzettend veel kilometers te maken bij dit weer!!! Sommige stukken van je route kwamen mij bekend voor en dat maakt het exstra leuk. Gezellig dat je met Hanny 70 km gefietst hebt en jullie ook samen op de foto's te zien staan.