Dag 3 Vechte-Ems 112 km

Duitsland, Munster

)ndanks de dreigende luchten geen regen gehad en soms zelfs een beetje zon. De route vandaag ging door een gebied met veel korenvelden die al mooi geel begonnen te worden. Dat was eigenljk al het geval toen ik de grens bij Coevorden overging dat het graan al geel begon te worden en de aardappelvelden in bloei kwamen of aal stonden, Dat was op het veen gebied hier in het glooiende landschap hoofdzakelijk mias en graan of weiland maar veel koeien zie je niet in het land. Met Jaap had ik al eens de Vechtroute gereden tot Metelen, want Darfeld was te ver om weer terug in Nederland te overnachten bij VodF. Mijn reis naar Dresden heb ik Darfeld wel aangedaan maar denk niet stil gestaan bij de quelle van de Vecht. Omdat de gastheer naar een oogarts in Ahaus moest ben ik vroeg opgestaan en zat voor negen uur al op de fiets. De klim viel mee want ik starte vanmorgen al op 25 m en de bron lag op 90 m, maar toen moest ik nog de heuvel over op 138 m, dus een leuke oefening voor de echte bergen. Hier in Duitsland moet je in de winkels en gebouwen nog een mondkapje voor hebben, maar veel betalingen kun je hier nog niet per pin doen. In Havixbeck waren wel terrasjes maar er zat niemand op dat ben maar doorgefiets en kon Hohenholte wat nuttigen, maar zat er ook maar alleen, dat vandaag geen gesprekjes of ontmoetingen. Vanaf Schönebeck ben ik zo rechtstreeks mogelijk naar de wijk in Münster gereden, omdat de Radweg nr 1 een hele ombocht maakt en dat deed ik al op mijn reis naar Dresden. Mijn telefoon had vandaag geen bereik met Vodafoon en een berichtje van degastvrouw dat ze iets later kwam kon ik niet op tijd lezen. Heb buiten gewacht en wat gelezen in de Zeven Zussen. Verder een heel goede en gezellige ontvangst hier. Mijn eten heb ik dit keer bij de Griek gedaan, mensen nog aan toe wat krijg je dan veel vlees op je bord. wel alles opgegeten en voldaan naar het slaapadres om nog een glaasje wijn met Gisela te drinken.