Dag 1 63 km naar Leek

Nederland, Leek

Vanmiddag ben ik vanuit Sneek richting de provincie Groningen gereden, want ik zal deze week een Rondje Groningen fietsen. Door de Drentse fietsers is er nu ook een Rondje Groningen gemaakt. Vorig jaar heb ik een Rondje Drenthe gefietst in de periode dat het kon vanwege de coronapandemie. Nu is de pandemie bijna over en zijn de horeca gelegenheden ook weer open onder voorwaarden. Daar heb ik vandaag nog geen gebruik van gemaakt want het was een niet al te lange rit naar Leek waar ik bij Vrienden op de fiets overnacht en mee kon eten met de warme maaltijd. Het was vandaag met windkracht 3 uit NO juist in de richting die ik moest fietsen maar in gebied Drachten had ik meer beschutting van de boomwallen. Verder is er weinig te vertellen over de rit die over wegen ging die ik wel vaker gefiets had vanuit Blije. Morgen gaat de rit via Bakkeveen naar Zoutkamp en Lauwersoog en heb een overnachting in Hornhuizen. Hartelijke groeten en tot morgen.

Prachtig weer. Weinig wind. Mooie omstandigheden. Veel fietsplezier. Ik fiets schriftelijk mee.