Dag 4 Maasroute 113 km

Frankrijk, Sedan

Vanmorgen dus vertrokken uit Verdun, na een Frans petit dejeuner, een grote croissant en een stuk stokbrood met boter en jam. Thuis eet ik niet zoveel maar nu moet je toch een bodembekker hebben. Het ontbijt kostte niet zoveel ruim vijf euro en ik had allen maar vijftig euro en een vijfje dat de baas zocht noch wat kleingeld uit mijn beurs tot hij tevreden was. Vanaf Verdun loopt langs het Maaskanaal een fietspad van 15 km. Dat houdt in dat het vlak is en verder gaat het vaak op afstand van de Maas over heuvels en moet er dus aardig geklommen worden. Vandaag was dat totaal 500m en dan ben ik blij dat ik zo nu en dan de ondersteuning aan kan zetten. Tegen twaalf uur ben ik nabij Dun sur Meuse waar ik al twee keer eerder was, mijn eerste reis naar Taizé en toen bleek de Vriendenopdefiets slaapadres al bezet te zijn. De tweede keer reed ik de Groene Valleien route en heb toen weer in een dorpje in de buurt overnacht bij een heel vriendelijke mevrouw. Heb bij de kleine supermarkt wat gekocht en ben nu door gefietst naar Stenay, daar was een eetgelegenheid met Plate de Jour van Fish en Chips dat heb ik maar genomen omdat ik nog een heel eind moest rijden. Er zaten op het terras ook twee mensen die ik onderweg ook al had gezien en later zag ik ze ook weer in de verte de route fietsen zonder ondersteuning. Voor Mouzon moesten we een heel eind van de Maas af fietsen met veel stijgen en dalen, maar daarna kwam er weer een fietspad langs het Maaskanaal naar Sedan. Een goed geasfalteerd pad dat zo nu en dan ook door de landerijen ging. In Sedan heb ik maar direct mijn overnachtingsadres opgezocht, via de mail had ik al gezien dat het op de derde verdieping was en met welke code ik de deur open kon doen en een code voor het sleutelkastje bij de kamer, maar dat lukte gelukkig goed. De fiets heb ik maar beneden in de hal gezet, of dat mocht weet ik niet maar het is maar voor één nacht. Een pizzeria was hier vlakbij dat ik heb nog niet veel van de stad gezien. Dat moet dan morgen maar als ik verder ga naar Givet.

Goededag Ellert.Het valt mij op dat je toch steeds wel hele aardige mensen tegen komt.Daar wordt een mens toch blij van! En je komt weer mooie gebouwen tegen.