Camino Santiago dag 015, 82 km

Frankrijk, Château-Garnier

De camping lag naast de spoorlijn met 's nachts veel treinen, maar ik heb er geen last van gehad, dus de oordopjes heb ik niet nodig gehad om in slaap te komen. Verdere ongemakken zijn er nog niet alhoewel anderen wel eens over hun zitbotjes klagen. We waren gewaarschuwd dat er in Dissay een weg barree zou zijn en er een klim voor in de plaats kwam. Het bleek dat men met de weg bezig was en van de werknemer mochten we lopend niet verder, dus zat er niets anders op om de omleiding te volgen en lopend naar boven te klimmen. Gelukkig konden we via een binnenweggetje weer naar beneden en kwamen vlak tegen het mooie kasteel uit waar we foto's van maakten.
In Poitiers aangekomen fietsten we naar de bovenstad en genoten toen eerst van de koffie met crême. De anderen gingen eerst de stad in om de kathedraal te bekijken en ik bleef bij de fietsten. De eersten kwamen al gauw terug zodat ik ook even de stad in kon gaan. We bleven bij de fietsen om te lunchen en stapten daarna weer op om langs het Babtisterium van St. Jean te rijden. Onderweg bleek dat we een paar kwijt waren geraakt omdat ze met de navigatie apparaat bezig waren om die goed in te stellen. Even buiten het centrum troffen we elkaar weer en konden verder fietsen naar Nouaille om van de abdij foto's te maken. Via Vernon ging het naar Gencay om daar te pauzeren en onderweg zagen we dat de weg nat was, maar de bui hebben wij niet gehad. Voor Gencay kwamen we dooor Saint Maurice la Clouére waar onze Maurice blij was dat hij een stempel in het Maire kon krijgen met zijn naam erop. Na even een rustpauze gehouden op een winderig terrasje zijn we naar de camping gereden, waar we voor vijf uur aankwamen.

Ellert, mooi om het allemaal te lezen veel succes. Als je 2 heren ziet met rood tenue SMULDERS dat zijn er uit Gerwen en ook onderweg naar het zelfde doel