Naar Rome dag 1 65 km

Duitsland, Jülich

Om goed tien uur was iedereen aanwezig om de verwelkoming van Antoon bij te wonen in de het mooie kasteel de Kevelsberg te Kessel. Daarna hield broeder Adri Brooijmans een bemoedigend verhaal om er voor jezelf de ander te zijn en gingen we als fietsers naar de stilte ruimte om er van bewust te zijn dat de tocht naar Rome begint. Daarna zagen we met de wegbrengers vanuit de hoogte uit het kasteel over de Maas en de omgeving. Toen moest er groepsfoto's gemaakt worden in de tuin.
De koffers werden in de truck van Antoon gelegd en konden de fiets meenemen om naar het pad langs de Maas te lopen en foto's te maken. Dan vertrekken we echt door met de pont naar de overkant te varen.
Na 5 km had Gerard een lekke band en heeft er een nieuwe binnenband omgedaan, maar vond geen ongerechtigheid in de buitenband, maar na Swalmen was het weer raak en bleek er wel een steentje in te zitten en moest er geplakt worden.
In Asenray konden we vanwege een kermis niet door de straat en moesten we door de feesttent lopen.
De koffiepauze werd in Herkenbosch gedaan op een terras. Verdergaand is Ton bezig met zijn GPS en ziet een paaltje op de weg niet, zodat hij ten val kwam. Een voorbijganger helpt hem om naar een apotheker te gaan en waar hij verbonden kan worden.
Dan kan de reis verder gaan langs de Rivier over gravel paden, niet door de dorpen maar er omheen en vinden we voor de camping geen terrasje meer en komen goed vijf uur op de camping, waar alles klaar staat voor ons, maar geen wifi is. Het eten smaakt voortreffelijk.
Dit was de eerste dag met kleine onderbrekingen.

zo beleef je nog eens Hoeveel km gereden.. .Hopelijk een goede nachtrust en morgen gezond en fris weerop Veel fiets plezier