naar Rome dag 3 85 km

Duitsland, St Goar

Het is vandaag zondag maar daar hebben wij weinig weet van, want wij gaan weer fietsen en wel langs de Rhein, dus geen zware tocht. Het was wel een warme zonnige dag, maar af en toe een windje in het dal verfrist wel. We vertrekken met een groepje van 9 mensen van de camping maar als we in Andernach aankomen is een deel van de groep al achter gebleven om ergens koffie te drinken. Met z'n vieren gaan we op een terras in Andernach zitten en als we weer op de fiets stappen komen de anderen er ook aan. In Andernach en andere plaatsen aan de Rhein staan mooie platanen die een sfeervolle indruk maken. Dan fietsen we verder naar Koblenz dat ik met de Zonnebloem al veel vaker bezocht heb, zodat ik voorstel dat de anderen naar de Deutsche Eck lopen en ik op de fietsen blijf passen. Hannie en Ria hadden een andere afslag genomen maar komen weer bij ons te lunchen. We besluiten dan dat de niet e-bikers apart verder fietsen, omdat het tempo van de e-bikers net iets te hoog ligt. Bij Spay hebben we in radler genomen om het vochtgehalte op peil te houden. Onderweg maken we nog wat foto's en in Boppart zoeken we een adres voor een stempel wat niet lukt, dan fietsen we naar de camping die onder de Loreley ligt en ook zo heet. Natuurlijk staat het hier vol met campers maar voor ons staan de tenten al weer in gelid en kunnen we ons douchen en verkleden. De kok had erg veel moeite om aan proviand voor ons te komen want de winkels zijn allemaal gesloten, na wat googlen komt hij er achter dat bij het Bahnhof winkeltjes zijn en hij wat kan kopen en bij een eethuisje kan hij ook nog wat bemachtigen, zo hebben we toch een heerlijk zondagsmaal. Oant moarn.

Prachtige foto’s met mooi weer Hier grijs en af en toe wat lichte regen