Dag 4 Vechte-Ems 102 km

Duitsland, Lünne

Wat vliegt de week al weer snel verder en komt het einde dichterbij. Gisteravond op zoek gegaan naar een restaurant, want de pizzeria die Gisela aanbevool was woensdag gesloten, na wat heen en weer rijden heb ik gekozen voor de Griek, waar je meteen een ouso op tafel krijgt. Moeilijk om wat uit te kiezen koos ik voor de Olympia dat was bestemd voor sporters. Nou dat heb ik geweten een schaal vol vlees met een grillsteak en veel patat en koude koolgroente. Het heeft me heerlijk gesmaakt en teruggekomen wilde ik eerst mijn blog schrijven voordat ik op de uitnodiging van Gisela inging om een glaasje rode wij met haar te drinken. Het werd een heel gezellige avond en viel goed in slaap op de tweede verdieping waar ook een Ghanes jongen verblijf houdt om IT te studeren, maar ik heb hem amper gezien. VAnmorgen samen met haar ontbeten en dat niet buiten maar binnen want het regende al een beetje. Omdat ik zei dat ik geen warme jas had meegenomen kreeg het jacket van haar oudste zoon mee die 20 jaar in Taize broeder was geweest. De jas had ik vandaag wel nodig , want warm was het niet en het miezerde de hele morgen. Om Münster door te komen ben ik langs het Dordmund-Eems kanaal gefietst om zo bij Gelmer op de Emsradroute te komen. Zo kwam ik in de regen ook in Greven waar ik al een keer eerder toens ik de Ems route de andere kant op reed ook mijn regenjas aan moest doen. De vorige keer probeerde ik de route wat in te korten, maar heb hem nu toch maar helemaal gevolgd. Het is een heel mooi licht glooiend landschap met hoge rivierwallen zo hier en daar en prachtige steden als Emsdetten, Rheine. Bij Emsburen moest ik van de route af om in Lütte te komen. Daar is de bovenwoning helemaal voor mij alleen want de gastgevers komen morgen alleen het ontbijt brengen. Gelukkig kon ik op een afstand van 2,5 km bij een fastfood zaak een lekkere schnitzel eten en nu dus mijn blog schrijven. Goede Nacht en oant moarn.