Naar Rome dag 4 91 km

Duitsland, Riedstadt

Vandaag was het deels wat bewolkt en zonnig, en goed fietsweer. De camping lag langs de rivier tegenover de Loreley met beeldje op de krib, maar aan weerszijden van de rivier spoorwegen die ook een hels kabaal kunnen maken, maar het heeft mijn nachtrust niet verstoord. In Bingen hebben we even een koffiepauze genomen en moesten we afscheid nemen van de Rhein. De rivier heeft op veel plaatsen een heel lage waterstand, zodat de zandbanken goed zichtbaar waren. De route liep over veel fietspaden en oude spoorlijnen zodat de klim langzaam ging. Na Nieder-Olm was een korte pittige klim van 10 % maar dat was wel te doen. De route loopt hoofdzakelijk om de dorpen heen zodat we weinig daar van zien en er ook weinig van te vertellen is. Bij Nierstein moesten we nog één keer de Rhein oversteken met de pont om 7 km verder in Leeheim op de camping de Reitsee te komen. Een mooie camping aan een meertje dat uitnodigt om te zwemmen na een warme fietsdag en dat heb ik en anderen dan ook gedaan. Morgen naar Heidelberg en een eerste rustdag. Oant moarn.

gisteren is mijn reactie naar jouw niet overgekomen. Waarom niet? Wij zijn weer in Blije en gaan verder op reis met jouw. Een goede volgende fietsdag.

Kees en Riek 2018-08-20 22:30:08

Ziet er allemaal heel gezellig uit Ellert. Ik wens je veel fiets plezier en doe de groeten aan Hanny en Ria. Met vriendelijke groeten, Agnes van de Compostella fietstocht