Camino Santiago dag 02, 64 km

België, Veldkantstraat

Vandaag was het redelijk goed weer na wat bewolking begon de zon er later door te komen. Het was geen zware rit en deels ook nog wat voor de wind. Met de woorden van broeder Arie nog in ons hoofd om er van te genieten zijn we deze dag begonnen om er van te genieten en maar zien wat de reis ons zal brengen. De groep is vandaag aardig bij elkaar gebleven en het tempo lag niet te hoog voor enkelen, anderen zouden misschien wel wat harder willen rijden, maar dat hoefde vandaag niet omdat we optijd na halfvier op de camping kwamen. Het gebied in België waar we door fietsten was zoals op veel plekken in Vlaanderen een aaneenrijging van huizen, zodat je soms niet weet of je nog in een dorp bent of er buiten. Het waren wel de gegoede buurten waar we door kwamen met allemaal vrijstaande grote huizen die soms op een kasteeltje leken. Sommige huizen zijn met een blinde muur tegen elkaar aangebouwd en dat geeft een raar beeld omdat de huizen qua bouwstijl niet op elkaar afgestemd zijn. In Lier hebben we koffiepauze gehouden en op het stadhuis even stempel gehaald. Van de Zimmertoren met astronomisch uurwerk een foto gemaakt en om 12.00 u het speelwerk bekeken. We zijn verder langs de Nete gefietst waar eb en vloed nog zichtbaar is. In Mechelen hebben we gelunchd en de stad bekeken. Bij Kapelle moesten we langs het kanaal naar de camping maar onderweg bleek er de brug niet aanwezig te zijn en moesten we met een pontje overvaren. Zo kwamen we op tijd op de camping om de was te doen en te drogen in de zon.
Maurice houdt op pindat ook een reisverslag bij onder Maurices.fietstocht

Mooie reis en het weer gaat steeds beter worden Fiets met plezier

Jacques van Litsenburg 2019-05-11 19:09:34

Geweldig zo’n blog !! Zo kan ik jullie avonturen ook een keertje thuis vanaf de bank volgen. Blijf genieten en ... cycle to explore !! Groet, Antoon

Antoon 2019-05-11 19:59:14

Jullie gaan wel snel. Dadelijk zijn jullie er veel te vroeg