Dag 1 naar Ost Friesland, Delfzijl 96 km

Nederland, Delfzijl

Vanmorgen ben na de koffie vertrokken richting Delfzijl. Het weer was niet helemaal droog want zo nu en dan miezerde het wat. Ook het pad langs de zeedijk waar schapen grazen zag er erg vies uit, maar ik had gekozen voor Kustroute dus heb ik die zoveel mogelijk gevolgd. Na Paezens kun je niet langs de dijk omdat daar werkzaamheden zijn voor dijkverzwaring en het maken van fietsgelegenheid aan de wadzijde voor de echte wadbeleving. Om in Lauwersoog te komen moet je da eerst een stuk langs de oude zeewering met afsluitbare gaten voor de boeren. Voor Anjum ga je dan langs de autoroute naar Lauwersoog waar ook mensen langs wandelden en daar gingen ook Binne en Wopke met nog iemand. In Pieterburen heb ik lunchpauze gehouden bij Wadgenot en soep met brood gehad. Verder ging de route Westernieland Den Andel Warffum en Usquert naar Uithuizen. Hiervandaan begon het wat nat te worden, maar ben wel doorgefietst naar Spijk en een oud theologie studente opgezocht Wyke Spoelstra. Zij was wel thuis maar had een afspraak dus kon het bezoekje maar kort duren. Gelukkig begon de zon toen te schijnen en kon ik droog boven op de zeedijk naar Delfzijl fietsen. Het adres met een hoog huisnummer gaf me het vermoeden dat de mevrouw in een flat woonde. Dat was het geval en wel op twaalf hoog met ruim uitzicht op de stad en haven. In de stad gegeten en weer terug gewandeld. Nog wat met elkaar gekletst en dan dit reisverslag.

Hoi Ellert, hoeveel kilometer fietst jij per jaar wel niet.

Piet van der Pennen 2020-09-08 22:40:37

Leuk om it ferslach efkes te lêzen!

Halbe 2020-09-08 23:33:40

Zo dat is een mooi stuk fietsen Ellert.