Dag 16 naar Boedapest rustdag 32 km

Duitsland, Pielenhofen

Vandaag we rustdag, maar na de regen van vannacht zijn Harry en ik om tien uur op de fiets naar Regensburg gegaan. Het was gisteravond nog lang rumoerig op de camping maar dat komt omdat het weekend is dat er meer mensen aanwezig zijn dan in de week. Het is 16 km fietsenstalling de stad en dat is goed te doen om bij de Romeinse brug met 16 bogen aan te komen waar je het mooiste uitzicht hebt over de stad. Voor dat we vertrokken hadden we voor het ontbijt al onze was in de wasmachine gedaan en tijdens eten in de droger, dus hoefden we het niet op te hangen om te drogen.
Regensburg is een werelderfgoed stad met veel elementen uit de middeleeuwen en uit de Romeinse tijd. Het is heel indrukwekkend om door de straten te lopen en de mooie en oude bouwwerken te zien. De anderen waren met de bus naar Regensburg gegaan en moesten eerst naar Pielenhofen lopen naar de bushalte waar de bus om half elf vertrok en vanmiddag om half drie of vijf weer vanuit de stad terug konden. Na wat wandelen en eten zijn we om twee uur weer terug gereden en waren net op tijd voor er een flinke regenbui kwam. Het is daardoor erg drassig op het terrein door de leemgrond die geen water opneemt. Hopelijk blijft het verder droog en ook morgen als we de tenten moeten afbreken. De kok verzorgt elke dag weer een heerlijk menu en niet alle dagen pasta maar wel aardappels gekookt of gebakken met groente en of een salade erbij en een bijzonder nagerecht.

Het blijft genieten van de verslagen met de atlas erbij.