busreis

Frankrijk, Langres

Gistermiddag ben ik tegen twee uur vertrokken van Sneek richting Driebergen. De reis met auto verliep goed alleen was er voor Utrecht enig oponthoud en dan zie je dat veel auto's eerst de afslag naar Amersfoort nemen om dan later weer in de file naar de andere richtingen in te voegen. Na een lekkere maaltijd ben ik op de fiets gestapt naar Leidsche Rijn en ben langs Odijk en door de stad gereden waar het nog overal gezellig druk was vanwege het mooie weer. Op een terrasje de tijd doorgebracht waar ook een echtpaar met een tandem zaten. Later toen ik naar de opstapplaats van de bus ging kwam ik ze tegen en zij zochten ook naar de opstapplaats. We zaten aan de verkeerde kant van de rijksweg 1 en moesten daarover en de tomtom gaf aan dat we door een gebouw zouden moeten maar dat was een lift om omhoog te gaan en aan de andere kant weer naar beneden. Daar hebben we maar niet voor gekozen en moesten een stukje omrijden om op de goed plaats voor het instappen van de bus te komen. Laten kwam daar nog een stel bij en zouden meer dan een uur nog moeten wachten maar de bus kwam behoorlijk vroeg om in te laden. In Breda kwamen er ook nog twee bij en in totaal waren we met 15 fietsers in een bus voor veertig personen dus ieder had de ruimte om hem voor de nacht te installeren. Onderweg stopten we nog in Minderhout net over de grens in België en de eerste uitstap was in Troyes om haf zes. Om kwart over acht waren we in Langres waar de meesten uitstapten. De bus ging nog verder naar Beaune.