Laatste stukje naar huis 57 km

Nederland, Noardeast-Fryslân

Het huis van de familie waar ik heb overnacht had meerdere kamers voor gasten want van het grote gezin van acht kinderen waren de meesten de deur al uit. Wel was het wat een plakkerige nacht maar heb toch goed geslapen. Het ontbijt werd op de kamer gebracht vanwege de coronaregels. Om negen uur stapte ik op de fiets naar Lauwersoog, maar had de Oregon niet goed ingesteld want had geen spoor geregistreerd. De pindat app deed dat wel maar kan de rit verder niet registreren bij de 5700 km die ik dit jaar al gereden heb. In Lauwersoog heb ik maar koffie gedronken want dan was ik al halverwege. Moest eerst wel een stukje naar Anjum rijden omdat het fietspad aan de buitenzijde van de dijk niet toegankelijk was vanwege dijkversterking en verhoging. Over enkele jaren kun je net als op de Afsluitdijk aan de buitenzijde van de dijk fietsen voor de waddenbeleving van Wieringen tot aan Delfzijl. Het laatste stukje ging voor de wind, maar je moet je steeds inhouden om de hekjes open te doen. Dat was in Duitsland beter, want daar waren poortjes met veerooster waar je zonder af te stappen door kon rijden. Tevreden en genoten van de routes kwam ik voor één uur thuis aan, zonder ongemakken en problemen. Ieder nog een goede fietsvakantie toegewenst. Groeten Ellert.

Een mooi verslag en foto's waarbij ik denk" daar ben ik toch ook eens geweest." Misschien voor ons voor herhaling vatbaar. Dank je wel weer Ellert.