Dag 2 naar Boedapest 103 km

Duitsland, Dusseldorf

Na het helpen bij de tenten opruimen zijn met z’n allen vertrokken de grens over Duitsland in zonder dat er borden of herkenbaar was wat de grens was. De route ging over landbouwweggetjes en door dorpjes. In Kevelaar het bedevaartsoord maakten we een fotostop bij de zuil van Maria en kregen we een omleiding en was het even zoeken hoe we over de snelweg konden komen en de spoorlijn, maar door oplettende fietsers kozen we de goede route. De route naar Alpen ging hier en daar al wat omhoog en moesten we wat klimmen. Zo kwamen we bij een mtbpad waar we naar beneden moesten, maar dat durfden sommigen niet aan en reden langs de gewone weg en troffen elkaar in Alpen op het terras, waar ook al wat vroege fietsers van onze groep zaten. Na Alpen kwamen we op de Limesroute en de eerste weg heette Römerstrasse. Zo reden we door Rheinberg om daarna een lunchpauze te houden. Voorbij Baerlestraat kwamen we bij de Rijn aan hebben een mooi stuk vlak langs de rivier gefietst. Bij Moers kwamen we bij het Industriegebied van de Rijn en moesten we een omleiding fietsen omdat een brug niet toegankelijk was. De route ging soms door de steden maar ook wel langs recreatiegebied. Omdat het zaterdag is was er gelukkig niet veel verkeer en was het rustig in het industrieterrein. Ook was er weinig gelegenheid om wat te drinken en te rusten van de warmte en lange tocht. Dit gelukte uiteindelijk wel en konden we met frisse moed het laatste stuk van 25 km over en langs de Rijndijk fietsen om bij de camping te komen om kwart over zes.

Mijn complimenten voor het mooie verslag.

Derk 2021-08-15 09:28:48

Maak er een mooie tocht van. Veel fietsplezier gewenst met mooi fietsweer.

Maurice 2021-08-15 12:08:36

Alle fiets magnaten een goede reis toe gewenst

Willem Groet a Hanny 2021-08-15 17:01:28

Wat een mooi en dapper stel zijn jullie toch, en dan doorzetten ook als er af en toe geen of nauwelijks ruimte is om iets te kunnen eten of drinken.