Camino naar Santiago dag 4 96 km

Frankrijk, Marchiennes

Na nog een koude nacht zijn we vanmorgen in de zon en een frisse wind op de fiets gestapt. De route liep heel lang nog langs de Dender die overging in le Dendre, toen we in het franstalige gebied kwamen. Drie jaar geleden kreeg ik daar na Geraardsbergen een klapband, maar nu ging alles goed. In Lessines was het even wat klimmen op keitjes, maar daarna hadden we mooie uitzichten over het heuvelland van Wallonie. Bij een watertoren die altijd op het hoogste punt van een heuvel staat, stond een bordje met zoveel km naar Santiago. De bewoner van het huis vroeg of we naar Santiago gingen, hij had wat voor ons een papier met een verhaal. Ook vertelde hij ons een moeilijk punt in de route hoe we dat moesten nemen. Zo kwamen we in Doornik zonder een koffiestop omdat onderweg op maandag niets open is.
Na koffiepauze en foto’s nemen zijn verder gegaan langs de gekanaliseerde Schelde. Bij de grens van België en Frankrijk hebben een fotostop gehad. Zonder problemen kwamen we op de mooie camping aan met eenvoudig badgebouw. Het eten klaargemaakt door de kok Sven was weer voortreffelijk. Het waait nog wel stevig en is nog niet erg warm, maar morgen wordt het weer beter. Een verrassing was de komst van Ria die de reis verder met ons mee gaat maken.

Hoi, gaat Ria mee fietsen of Antoon helpen?