Rondje Nederland 11e dag 66 km

Nederland, Noardeast-Fryslân

Het was de laatste dag van mijn rondje Nederland en ik was om kwart over drie thuis, waar Wietske mij al opwachtte, ze zou pas om vier uur met de twee kleinkinderen naar het zwembad om daar dan ook wat patat te eten. Vanmorgen wat vroeger ontbeten dan anders om te proberen de bus van goed negen uur te hebben om mee over de Afsluitdijk te rijden. Dat lukte aardig want ik was om negen uur bij de bushalte en hij vertrok om half tien. Mijn mede Schotse gasten kwamen precies om half tien bij de bus aan en konden dus ook mee, want we waren maar met z'n drieën die vervoerd werden. We stapten een half uur later uit in Kornwerderzand en konden daar verder fietsen, ik naar Harlingen en de Schotten zouden naar Bolsward. Aan de beginpunten van de dijk was men druk aan het werk met versterken en verhogen van de dijk. Bij Zurich kon ik de buitenkant van de waddendijk fietsen, wat wel zo prettig was vanwege de wat frissere zeewind. Voor Harlingen kon ik mijn laatste fotoshoot maken en koffiedrinken bij de Jumbo in de koelte en wat drinken inslaan. Bij de vertrekruimte van Doeksen ook wat vers water in de bidon doen en dan maar verder. Eerst tot aan het beginpunt van de Slachte op de hoogte van Oosterbierum. Dan verder naar Zwarte Haan om een broodje op te eten en dan naar het Kweldercentrum om even uit te rusten en fris water in te nemen. Het is dan nog 10 km naar huis en heb de korste route genomen om zo gauw mogelijk uit de hitte te zijn en thuis te komen, dat is dus goed gelukt. Mijn volgers van dit blog dank voor jullie ondersteuning en hopelijk tot een andere keer maar weer. Oant sjen.

Gelukkig weer gezond thuis Je hebt het weer mooi gedaan. Geniet van het weekend samen Liefs Corry

Corry 2019-07-25 19:05:52

Weer een geweldige prestatie!

Anne Neve 2019-07-26 17:19:55

Met belangstelling je rondje Nederland gevolgd maar: sloeg je bewust Limburg over?