Camino der Lage Landen dag 7 78 km

Nederland, Holwert

Het zou vandaag een warme dag worden en dat werd het ook maar omdat we dicht bij de Waddenzee waren hadden we een frissere noordenwind van zee. De camping lag dicht tegen het dorp aan en rondom een prachtige herenboerderij, die verstevigd was voor aardbevingsschade. De kosten voor camping was ook niet hoog zei Louw. We moesten eerst met z'n allen op de foto voor de boerderij, waar ikzelf nog geen foto van heb. Door Uithuizen langs de Jacobskerk en dan richting Usquert en van daar naar Noordpolderzijl om Finestere van Groningen te bezien en door Klaas uitleg te krijgen. De rit ging verder langs de binnenkant van de zeedijk met akelige hekjes en schapen die op het pad blijven staan. In Pieterburen werd de koffiepauze gehouden en een stempel gehaald. Via het Lauwersmeer reden we naar Lauwersoog om daar de middagpauze te houden, Na passeren van de uitwateringssluizen zijn we aan de buitenkant van de zeedijk aan de wadkant gaan fietsen naar Paesens, wat altijd een bijzondere beleving is zo dicht bij de Waddenzee Werelderfgoed. We hebben even stil gestaan bij de kerk van Wierum en om op de zeedijk te kijken Nu kwam de laatste etappe langs de zeedijk en halverwege Holwert aan de wadkant fietsten we met uitzicht op Ameland en de pier. Zo kwamen we om vier uur op de camping De Dobbe in Holwert aan. We zouden met elkaar chinees eten en Ellert heeft dat uit Marrum opgehaald gelukkig hoefde dat niet op de fiets, maar we hadden wel een hele massa over die ik in Blije uitgesuteld heb. Morgen de grote dag in St Jabik en vanavond kon ik weer eens thuis slapen. Welterusten allemaal.