Dag 7 Maasroute 73 km

België, Luik

De Jeugdherberg waar ik in Namen overnachtte werd gerenoveerd en in de kamer waar ik verbleef hingen geen gordijnen voor de ramen, er was wel een douche en wasbak maar geen toilet op de kamer maar dat heb ik maar anders opgelost. Kon gelukkig de slaap wel pakken en werd wakker van het onweer dat vannacht overtrol. Vanmorgen bij het ontbijt werd ik door een andere gaste aangesproken, die kwam van Zwitseland St Gallen en onderweg naar Nederland. We hebben wat in het Engels proberen te praten en heb haar de Elfstedentocht aangeraden om die in Fryslân te gaan fietsen, dat leek haar wel wat. Mijn fiets stond vannacht onder een afdak en dacht dat hij wel droog stond, maar op de plek waar ik mijn helm gedaan had lekte het behoorlijk, dus de fietshandschoentjes en helm waren kletsnat, dus een ander paar vandaag genomen en zonder helm gefietst. Gisteravond was ik de stad in gegaan om te eten maar het was volop feest en overal dranktentjes en harde muziek, dat ik heb de Mc Donold maar bezocht waar ik langs kwam. Van Namen naar Huy fietsen was goed te doen over de fietspaden langs het water, maar daarna was het allemaal industrie langs de rivier. Dat is niet het mooiste om langs te fietsen en soms zelfs van de rivier af door dorpen, waarvoor je eerst een hoogte over moet gaan. Hoe dichter je bij Luik komt des te meer industrie is er en bij Sering moest ik weer de rivier oversteken en later nog een keer terug, dat levert nogal eens problemen op omdat je omhoog moet maar niet op de autoweg mag rijden en eerst slingers moet maken om op de juiste manier naar de overkant te komen. Bij het overnachtingsadres van Vrienden op de fiets aangekomen was de mevrouw wel thuis en kon ik mij installeren. Voor het eten ben ik de stad maar in gaan lopen bijna 1,5 km maar dat is ook wel goed voor de benen. Op het terras gezeten kregen we nog een onweersbui maar kon droog terug wandelen. De gastheer had mijn fiets wat meer onderdak gezet zodat hij morgen niet nat is. Ook in Luik was blijkbaar het feest van Wallonie geweest en er lagen veel straten eruit om vernieuwd te worden, dan lukt het niet om goede foto's te maken, maar dat is dan maar zo. Morgen zien we wel verder in Venlo in Nederland dus allemaal bon soir.

Nou niet een dag om hoera te roepen zoal ik het verslag interpreteer Wel heel mooie fotos . Op naar Venlo