dag 33 naar huis

Nederland, sneek

Het afscheidsdiner op het varend schip uit vervlogen tijden was geweldig en zeer sfeervol met daarbij vrij drinken en een prima eten. Terug gaande naar de camping bleek dat de tram 2M na negenen niet meer reed en we ondertussen al twee keer een tram 2 voorbij hadden laten gaan. Nu moesten we wel overstappen op tram 24 en dat kostte ook de nodige tijd. Op de camping werden mensen nog even in het zonnetje gezet en bedankt voor hun inzet. We kregen een aandenken in glas van de kettingbrug van deze reis van de reisleider en een mooi verhaal van Hans over een reis van padvinders. Voor sommigen was dit genoeg en zochten hun tent op anderen bleven nog even napraten.
Vanmorgen zijn de treinreizigers Gerard en Mieke en Agnes al vroeg vertrokken naar het station, voor ons stonden om elf uur de taxi's al klaar om ons naar het vliegveld te brengen en dat ging met gezwinde spoed in een elektrische auto. Wilco was met de fietsen en bagage al eerder vertrokken om onze spullen op donderdag en vrijdag weer thuis te kunnen bezorgen en ook de fiets van Marja uit Regensburg mee te nemen. Op het vliegveld namen we afscheid van Wim en Henk die ons deze weken prima begeleid en verzorgd hadden met al het materiaal van tenten en bedden en andere voorzieningen. Op de camping hadden we al afscheid genomen van Ab en zijn vrouw Veronica die de reis voor ons onvergetelijk hadden gemaakt door het verzorgen van de maaltijden die er bijzonder uitzagen en geweldig smaakten vooral door de afwisseling van het menu dat geen dag hetzelfde was. De vlucht verliep prima en om goed vier uur waren we in Eindhoven en konden van elkaar afscheid nemen en de ophaal familie begroeten. Ik had het voorrecht om met Harrie en zijn ophalers mee te rijden naar Zwolle zodat ik geen omweg met de trein via Utrecht hoefde te maken. In Zwolle reed de trein net weg maar een half uur later reed de volgende trein naar Heerenveen waar Wietske en Klaske al op mij stonden te wachten. Een klein stukje rijden naar Sneek en ik was weer thuis waar ik niet in een tent hoefde te slapen maar heerlijk op eigen bed. de volgende morgen was ik wel op dezelfde tijd wakker als anders maar dat zal wel gauw weer thuis gewend zijn.

Wat een geweldige reis en uitgebreide verslagen.Nu maar uitrusten.

Anneke Bos 2021-09-15 15:32:47

Och Ellert, moest je toch nog weer ff wachten in Zwolle op de trein naar Heerenveen !

Harrie 2021-09-15 17:06:23

Dank je wel dat ik op deze manier de fietstocht mocht meebeleven. Fijn dat jullie allemaal weer gezond en met een mooie ervaring rijker thuisgekomen zijn!