Rondje Nederland 3e dag 102 km

Nederland, Doesburg

Vandaag kwam de zon door en werd het langzamerhand een lekkere temperatuur. De route ging eerst tussen de steden Hengelo en Enschede door, maar dan ook wel langs de rand van de stad. Ten slotte kwam ik over de campus van de universiteit Twente, waar wel het een en ander te doen was, maar over het algemeen was het rustig op de wegen. Pas na twaalf uur kon je merken dat het mooi weer was omdat er heel veel fietsers op de paden kwamen. Op de smalle zandpaden is het dan bij het passeren even uitkijken, vooral omdat ik tassen op de fiets heb. Een enkel gedeelte liep langs de oude route van Enschede naar Doetichem, maar er is een nieuwe vrijliggende weg aangelegd zodat de Achterhoek ook beter ontsloten is en het langs de oude weg rustig was. Voorbij Borculo en bij Vorden had ik gedacht langs wat kasteeltjes te komen maar heb er niet een kunnen zien vanwege de begroeiing er om heen. In Vorden ben ik even bij de AH aangeweest voor een drinkyoghurt en daar zaten de terrasjes ook behoorlijk vol. Vanaf Bronckhorst ga je over een fietspad dat op de dijk van IJssel is gelegen en zo nu en dan kun de je rivier ook zien, maar er zijn hele brede uiterwaarden langs de rivier. Voor Doesburg aan een oude rivierarm waren campings en was veel drukte van gasten, ook veel duitsers. Bij het slaap adres aangekomen was er eerst niemand nog thuis en ben de stad even ingegaan en de kerk bekeken, een bijzonder mooi en groot gebouw dat verschillende rampen heeft meegemaakt, maar nu staat er weer een indrukwekkend gebouw. Op het slaapadres komen meer mensen slapen maar dat merk ik nog wel.

Hoi Ellert prachtig weer man .even een vraag ,kom je nog door Zuid-Holland?laat het even weten dan kunnen we mischien samen een stukje fietsen. Gr Ap.