Camino naar Santiago dag 17, 62 km

Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Het is vanaf de camping in Angoulême toch wel lastig om de goede weg naar de stad te vinden, maar na een klein beetje zoeken kwamen we er wel. Hiervoor moet een aardige klim gemaakt worden naar boven om bij het Hotel de Ville te komen, maar de markthallen konden we al zien en wezen ons de weg, Het stadhuis was ook stembureau voor de Europese verkiezingen, maar erg druk was het er niet. We konden van een bereidwillige bewaker wel een stempel krijgen, dat was ons gisteren zelfs niet gelukt. Nog even moesten we zoeken en vragen om de kathedraal te vinden, maar dat slaagde ook. Het is een heel ander gebouw dan de gotische kathedralen die we in andere steden gezien hebben, wat romaans en byzantijns. Natuurlijk is niet alles meer echt oud aan het gebouw maar het zag er goed uit en er werd op het orgel gespeeld, dat gaf ons toch een beetje een zondagsgevoel. De stad uit en de goede richting kiezen gelukte ook door alertheid van Hanny en zo kwamen we op de weg D 81 naar Torsac. Hier is alleen een restaurant waar we niet koffie kunnen drinken maar in Ronsarac lukte het wel en konden we in de zon op een terras zitten. Wat ik nog niet geschreven heb is dat de meeste dorpen er goed verzorgd uitzien en village of fleuri zijn, dat wil zeggen dat er vaak bloemen langs de weg staan. Gister zagen we veel lely's in mooie kleuren blauw, wit en geel dat een mooi aanzicht van het dorp is. De route liep vandaag over een beboste heuvelrug waar we zo nu en dan mooie uitzichten hadden. Voorbij de Belle air een watertoren was een open gedeelte waar je heel ver weg kon zien en daar hebben we even gepauzeerd. Om in Aubeterre te komen moesten we nog een hele klim en een afdaling maken naar 56 m en een klim naar 131m maar we waren er vroeg en genoten eerst nog op een terrasje voor we naar de camping gingen. Morgen is een rustdag en de meesten doen vandaag al een wasje en morgen nog wat en wat beddegoed luchten. Het was vanmorgen eerst wat bewolkt maar later kwam de zon door en werd het in de namiddag weer bewolkter. Ria is vandaag nog met Wim meegegaan om te helpen met de tenten en bagage. Groeten en oant sjen.

Hoi Ellert, mooi om je zo te volgen. Wij zijn afwisselend in Blije en Oudemirdum maar door je blog te volgen zijn wij ook een beetje op reis. Mooie foto's! Veel succes en nog een fijne reis gewenst. Wij houden ons op de hoogte!