Rome dag 31

Italië, Rome

Het is zondagmorgen en er is om half elf een Latijnse mis in de Sint Pieter, elk gaat op eigen manier met taxi of trein naar de stad en daarom ontbijten we gewoon om acht uur. Gelukkig mogen we de kerk nog in en een zitplaats krijgen om de gezongen Latijnse mis bij te wonen. Het is een mooie dienst en onder de preek waar we dus niets van verstaan,
alleen het woord Camino, vallen we haast in slaap. Na de dienst blijkt de paus zelf een woordje te spreken voor zijn raam en het plein vol zit en staat mensen zodat we niet door de massa mensen heen kunnen komen. We proberen bij de kerk der Friezen te komen en worden ontvangen door een vriendelijke heer die ons rondleidt en een oorkonde verstrekt en invult. Antoon had een afspraak, maar die wordt weer verlaat en kijken zolang rond op het plein tot we in de rij gaan om de basiliek weer in te kunnen, door de beveiliging. In de sacristie krijgen we een stempel en testimonium en mogen we het graf van Petrus bezoeken. Zo verlaten we de kerk en gaan naar de taxistandplaats terug te keren naar de camping.

Jullie alle gefeliciteerd met het volbrengen van deze geweldige tocht.

Piet van der Pennen 2018-09-16 18:06:12

Ellert, gefeliciteerd, en dat binnen een maand. Goede terugreis toegewenst. Groetnis, Harm

harms.reizen 2018-09-16 20:00:30

Ellert, gefeliciteerd met deze prestatie! Geniet nog wat van niet fietsen en een goede reis terug. Kees en ik zijn enkele dagen in Zoetermeer geweest omdat zoon Henk met Yupha is getrouwd!! Feest. Groeten, Riek

Kees en Riek 2018-09-16 20:13:13

Diep respect wat jullie hebben volbracht! Hebben jullie foto's en verslagen met heel veel plezier en bewondering gelezen. Goede terugreis.