Camino Santiago dag 18 rustdag in Aubeterre

Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Het is een druilerige dag, niet leuk om te fietsen maar als rustdag hoop je ook op een beetje zon. Om tien uur zijn we onder leiding van Wim naar het stadje gelopen in de miezer en zo goed als het mogelijk was de gebouwen bekeken. Het mooiste is de kerk uitgehouwen in de kalkrotsen met een monoliet. We mochten als pelgrims gratis naar binnen en kregen een mooi stempel in het pelgrimspaspoort. Na de rondleiding heeft ieder op eigen gelegenheid een plek gezocht om koffie te drinken en om ergens te lunchen. De regenbuien bleven komen en de meesten hebben de middag in de tent doorgebracht om te lezen of te slapen. Hopelijk is het morgen beter weer als we gaan fietsen. Dit was maar een kort verslag maar ik moet nog vermelden dat Rinie door zijn dochter is opgehaald en nu thuis kan herstellen van zijn kneuzingen. Antoon de boss himself is meegekomen nu om de plaats van Rinie in te vullen en dat moet voor hem wel even wennen zijn.

Weer een leuk stadje met een aparte kerk. Ik hou ervan! Heel jammer van het weer,daar wordt je niet vrolijk van. Hopen op een betere dag morgen. Goede nachtrust.