Camino der Lage Landen dag 4 De Lutte 89 km

Duitsland, Benthem

Om bij de camping te komen moest ik eerst ook bijna vijf km fietsen, het was een stukje buiten Aalten terwijl ik aan de andere kant van Aalten bij Friezen overnachting had. Natuurlijk hebben friezen altijd iets gemeenschappelijks en dat bleek wel want hij was onderwijzer geweest in Oldehove en daar woonde een nicht van mijn vrouw.
Vannacht had het op een enkel plekje wat licht geregend of was er wat dauw. De route ging door Bredevoort en verder veel langs de Nederlands-Duitse grens. In Zwillbroek hebben we koffiepauze genomen met duits gebak, maar dat duurde met elkaar wat lang. Toen we in Buurse waren wilden enkele lunchen en andere na een half uur door fietsten en hebben dat ook gedaan. Voor de kampeerders was het nodig dat ze bij een supermarkt wat insloegen voor vanavond en morgen. Dat hebben we gedaan in Losser en daar troffen we als groep de anderen weer. In Losser was de wereldkampioenschappen steppen en het dorp was deels met hekken afgezet. Daar vandaan zijn we zo rechtstreeks mogelijk naar de camping gereden en ik naar mijn overnachtingsadres net over de grens in Duitsland.
Hier kon ik mee eten met de familie die BBQ aandeden en we hebben heerlijk buiten gezeten tot er een onweersbui toch losbarste en ik mijn verslag af kon maken.

In IJzerlo bij Aalten ben ik geboren. M'n vader was daar onderwijzer, later in Aalten. In de grote kerk in Aalten ben ik gedoopt. Leuk om de kerk te zien!