Hanze dag 15 Ahlbeck 78 km

Polen, Świnoujście

In Greifswald hebben we voor we vertrokken bij de bakker ontbeten en fietsten daarna 5 km langs een soort promenade en daarna 5 km langs de vaart die naar de Oostzee ging. Daarna ging de rit het binnenland weer in over fietspaden langs de wegen. Bij Loosduinen waar ik de vorige keer overnacht heb, hadden goede wegen om te gaan, maar voor Wusterhausen kregen we een smal pad door de landerijen. Daarvandaan konden we over een smal geasfalteerd fietspad rechtdoor rijden en hoefden we niet een omweg te maken zoals het routeboekje aangaf. Voor Wolgast moesten we wel over onverhard, grindpad en betonstroken die dwars over de weg lagen. Allemaal dus wel een gehobbel en pauzeerden even in Wolgast bij de haven, voordat we de bijzondere brug overgingen naar Usedom. Tot aan de kust reden we tegen de koude noordoostelijke wind in, daar volgden mooie promenades en zandwegen elkaar af. Vanaf Koserow kregen we met flinke klimmen te maken van 16% helling en snelle afdalingen natuurlijk ook. Het was een drukte van belang over het fietspad naar Ahlbeck, maar dat kon niet anders want iedereen had een lang weekend en trok er op uit. Zo reden we ook door een camping van 4 km lengte. Ons appartement was net over de grens in Polen, dat eerst nog even zoeken was. Vanavond hebben we goedkoop kunnen eten in Polen en een ijsje bij Mc Donalds gehaald. Het werd vandaag niet erg warm, maar de zon kwam er wel steeds meer bij. Groeten voor iedere lezer en oant moarn.

Een heel leuke foto van jullie drieen bij de grens met Polen

Diny Leijsen 2023-05-20 21:48:54

Mooie foto bij de grens. Met een groet.