Hanze dag 17 Prezlau 74 km

Duitsland, Prenzlau

Het ontbijt konden we vanmorgen bij de Edeka doen en de rit ging eerst door de rand van het bos nadat we om de stad heen waren gefietst. Langs de wegen zijn hier geen rododendrons maar de meidoorn bloeit volop en overal langs de weg en op de erven van de mensen zijn bloeiende seringen, dus een prachtig gezicht. Veel dieren zien we niet alleen de vogels horen we volop fluiten. Omdat we al vroeg vertrokken waren om acht uur hadden we een rustpauze in Strassburg waar een Netto winkel was om wat mee te nemen voor onderweg. Er bleken ook weinig andere mogelijkheden om koffie of zo te kopen en het is ook maandag dan zijn de enkele die we tegenkwamen ook nog dicht vanwege Ruhetag. Na wat hope puntjes van 100m en keienpaden zijn we in Gustow maar op het kerkhof onder de bomen gaan zitten. De wegen door het bos zijn meestal onverhard of het zijn hobbelige grindpaden, die we vandaag moesten overwinnen. De Teufelsee hebben we gemist die stond wel op het kaartje maar het was ons niet gegeven om een duik in het water te nemen. Het hotel in Prenzlau ligt aan het drukke kruispunt midden in de stad.

Wederom een mooi verslag ,vooral de bloeiende seringen lijken mij prachtig.Wat een grandioze grote kerk.Nog binnen gekeken? Fijne avond.

Gerrie 2023-05-22 19:38:10

Hobbelige wegen zijn goed voor de milkshake 🍆

Anneke 2023-05-23 19:57:23

De straat fleurt deze weken helemaal op.