Dag 8 naar Boedapest 75 km

Duitsland, Großwelzheim

De camping lag weer onder een startbaan van een vliegveld, maar we hebben vannacht weinig last gehad omdat de wind gedraaid was. Wel moesten we zelf de weg naar de route vinden omdat we 10 km van de track zaten. Ellert had een track gemaakt langs de dorpen en door bosgebied dat zeer aantrekkelijk was te fietsen. We kwamen niet ver van Frankfurt op de track en kozen om een brug bij het centrum naar de stad te gaan, want onze route loopt aan de zuidzijde van de Main. Op het plein in de Altstad hebben we de fietsen neergezet om de omgeving en de Dom te bekijken. De Dom was niet toegankelijk voor toeristen want er werd een gebedsdienst gehouden. Goed half één vertrokken we weer na de nodige foto’s gemaakt te hebben. Langs de Main liep het fietspad dichtbij het water langs met mooie oever landen en zochten een zit plek om te lunchen. De grote bocht volgend van de Main vonden we in Hainstadt moeilijk een gelegenheid om wat te drinken maar uiteindelijk gelukte het bij een bistro aan de spoorlijn. Hiervandaan was het niet ver meer naar Seligenstadt waar we met de pont naar de overkant moesten. Deze stad heeft nog veel zaken uit de Romeinse tijd en een grote basilica, die we konden bezien. Het stadje was druk met toeristen en had mooie vakwerkhuizen. Na een pauze gingen we met het veer naar de overkant om nog goed drie kilometer te fietsen kwamen we bij de camping aan, die er keurig uitzag en wel de mogelijkheid bood om te douchen dat na een mooie zonnige dag wel heerlijk was. Het meertje leek wel heerlijk om er in te baden maar we gaven toch de voorkeur voor het douchen. Het menu stond al weer op het bord vermeld, kippensoep, broccoli en patat en stragatelli pudding. Het zal weer prima smaken.

Geen verslag, in woorden dan, maar wel indrukwekkende beelden al, prachtig!

Ingrid Veldkamp 2021-08-20 18:23:02

Mooie oude stad met prachtige vakhuizen. Ik hoop dat het eten lekker was.

Gerrie Divendal 2021-08-21 19:41:10

Vandaag geen WiFi en slechte verbinding dus geen verslag