Kykkos ronde

Cyprus, Kykkos

Wandeltocht Cyprus 2

Na een goede rustige nacht staan we op uit ons luxe tweepersoonsbed in t’klooster verblijf.

We kunnen water koken op een klein 1pits gastoestelletje.
Gips heeft natuurlijk weer een voorraad pickwick sterremunt thee bij zich en ik mien pelgrims koffieblikje met Douwe Egberts derin en met mijn filter die ik zo op mijn beker kan zetten.

As we de deur uit willen gaan staat er net een schoonmaakster voor die zich doodschrikt en een lachaanval krijgt
Ze hadden ons niet meer verwacht
Denk omdat het maandag is en de meeste gasten in dizze tijd van t’jaar allent nog in het weekend komen.

Fijn, drink ik dan eerst het Hollands bakkie op buiten op een muurtje in de ochtend zunne. Verschillende broeders groeten.

We gaan vandaag een grote wandelronde maken van deels bekend en deels nieuw gebied.

Eerst is het afzakken tot het kleine dorpje waar een heel mooi kerkje is met een leistenendak. Hij is op slot.
In het midden van het dorpje staat een oude plataan met picknickbanken erbij dit is een ontmoetingsplaats.
Er is weinig leven in de brouwerij vandaag en we lopen naar het winkeltje met koffiebar waar we een dik jaar terug hebben gezeten.
Hij is helaas dicht dus we vervolgen de route afzakkend richting stromende beekjes.
Tis hier echt genieten van de ontwakende natuur.
We rusten uit op een bankje bij een grote spar.

Niet veel verderop treffen we een mooie picknickplek aan met veel banken aan een stroompje. Het allermooiste is de grote overkapte bbq stookplek.
Dat mag hier nog zo in de vrije natuur.
Ze hebben wel diverse brandblusser rondom gezet …veur as het mis get.

Gezien we worst en brood bij ons hebben gaan we hier middag houden.

Eerst ga ik met de voeten in het koude water wat echt vertrouwd fijn voelt.
Eenmaal opgedroogd.. mooi hout sprokkelen en vuurtie fikken wat altijd mooi wark is en blijft.
Ik vind een ijzeren pin van voorgaande bbqer die ik schoon brand en mooi de worsten aan kunnen roosteren.
Met een stukkie stokbrood is het weer echt genieten.

We gaan de weg langs het kronkelend beekje vervolgen en moeten ook weer wat omhoog.
Het weer word minder en das altied minder..De bewolking blijft hangen en langzamerhand worden we natter en natter en krijgen het koud. We hebben ook niet onze regenjassen bij ons want het zou droog en zonnig worden.
Het is nog een hele klim en de tour die we op t’laatst lopen is ook niet helemaal wat we dachten ..we komen op een autostraat uit die we moeten volgen tot het klooster
Met bijna 25 km in plaats van 17 km komen we vermoeid en nat an.

Gelukkig hebben we de luxe kamer nog met douche en waneer we weer droge kleren an hebben zijn we al snel weer in ons element.

We gaan naar het enige restaurant bij het klooster waar behalve een priester en wat bewakers niemand is. Een patatje en hamburger kunnen ze serveren en we krijgen een plekje bij een elektrisch kacheltje.
Natuurlijk ook een blikje koude cola en bier.

We vragen de priester voor info wanneer we met meerdere mensen zouden komen in de toekomst voor mogelijk op te zetten wandel tochten. Hij hij behulpzaam en we krijgen een telefoonnummer. Het kan hier soms erg druk zijn.
Ook wil gips nog graag drone beelden maken … althans morgen bij goed weer van het klooster. Ook dat is geen probleem zolang we maar niet binnen fotograferen. Vooral in de kerk van de iconen en uit respect.

Na gevulde maag en vermoeide benen strijken we weer neer op ons bed. Ff een verhaaltje tikken in de slimme telefoon .. wat lezen en de oogjes vallen weer toe.

Hallo samen het blijft avonturieren als je tochten maakt. Goed voorbereiden is het halve werk, maar het weer laat zich niet sturen, dat overkomt je en daar moet mee dealen Trouwens wat mij opvalt !! Jullie worden niet vergezeld door een viervoeter 😉 Goede voortzetting samen

Nahoj Streve 2024-02-27 21:40:25

Mooie foto,s en succes met het lopen

Trijntje valke 2024-02-27 22:21:35

Wat weer een bijzondere dag van herkenning voor jullie en het blijft altijd ook weer nieuw, na een goede nachtrust op naar dag 3

Akkie 2024-02-27 22:55:59

Weer een prachtige omgeving uitgezocht👍

Marjon 2024-02-27 22:56:07

Wat weer Prachtig! Ik geniet weer volop met jullie mee😁 Mooie verhalen en foto's! Heel veel succes🥾🥾❤👌

Alie 2024-02-28 08:05:34

Heel leuk om jullie weer te volgen.