Dag 23 Klausberg - Brotterode hütte 27 km 720hm

Duitsland, Brotterode-Trusetal

Zo weer rond zeven staan we op en als we al wat opruimen komt de vrouw des huizes er aan. Ze gaat ontbijt klaar maken en belangrijk een bakkie koffie en thee.
Ik mag me hier ook douchen wat ook wel weer s tied wordt.

Na een gezellig ontbijt met moeder en zoon moeten we weer afscheid nemen.
Tuurlijk mag ze een paar mini klompen uitzoeken en we houden contact.

Vandaag word het knap heet en dat voel je al goed wanneer de zon schijnt op de graffelpaden,
onderweg zie je veel leuke houten beelden en wegwijzers. Ze besteden veel aandacht hier aan het oudste lange afstandpad van Dld.

We lopen van de berg af richting groter dorp cq stadtje waar we wat eten kunnen kopen.
Das ook vooral weer voor de viervoeter erg belangrijk.

We passeren een bron bij het centrum lekker ff bijtanken met koud water.

Dan bij de winkel en verderop een openbaar toilet.
En ja de bult weer op wat niet met valt.
Eenmaal boven wil het wel. Om de zoveel klimmeters even puffen.

Aangezien we voorlopig geen dorp tegen komen verwachten we te overnachten langs de steig bij of in een hut.

Der zijn hier wat meer wandelaars met bepakking. Een jongeman is ook bezig met tentje opzetten hij oefent voor Santiago Compostela tocht vanaf Frankrijk

We lopen nog stuk verder en treffen een leuke hutte naast een imbiss in de bergen die dicht is. Er staat een bord bij (geen tent)
en geen vuurtje.
Dan maar verder..

En dan treffen we een leuke hut op kruispunt met zitbank en vuurplek. En zelf een klein vlak stukje grond wat net gemaaid is. Het is inmiddels half acht dus tis mooi west.
De tent opzetten en vuurtje maken waar ik dol op ben.
worsten grillen op de kleine pelgrimsgril.
In alle rust eten we lekker en ik kook nog water voor koffie en thee.
We gaan daarna de tent in op ons idyllisch plekkie.

Dit is fijn zo ook op deze manier ⛺️👌💞

Akkie 2022-07-20 08:20:45

Ha maatjes ! Warm he ! Doe voorzichtig ! Groetjes !

Annie Wolken 2022-07-20 08:24:10

Leuk dat we jullie hebben mogen ontmoeten en nog even een praatje konden maken vlakbij de Wilde Sau. Heel veel succes en plezier samen en mooie herinneringen maken!! Liefs Ton en Marion