Dag 109 la Cinquina -La Bufalota. -ROME. 17km. Vaticaanstad

Vaticaanstad, Vaticaanstad

We zijn er!!!

We sliepen wel wat onrustig op de tafels en klommen er zo rond 7 weer er af. Vandaag is de dag dat het get gebeuren. Wat een vreumd gevoel. We pakken de tassen voor de leste dag in en gaan eerst naar een bar op een hoek. Der komt een man met grote baard an lopen en hij zegt goedemorgen in het Duits. Hij is gastarbeider in Duitsland geweest en was daar ook getrouwd. Het was hem te cold en i.v.m. reuma woont hij nu met neje vrouw hier. We lopen de straten in richting de big city en komen langs een paarden weide met weer een partij blaffende honden. We gaan onder de grote rondweg door en komen in voorstedelijk gebied. De wegen vallen ons nog mee ook het volk is normaal. Je hoort altijd van die male verhalen maar gelukkig kunnen we gewoon deurlopen. We gaan bij een winkel aan maar het blijkt meer een dierenzaak Gips koopt wat lekkers en onze trouwe viervoeter krijgt een rosé olifant knuffel. Ik knoop hem op zien tassen. Hij heeft vandaag ook een vlaggetje op van Drenthe die hebben we gekregen van marketing Drenthe. Ja Drenthe blef hoog in het vaandel. We kopen verderop bij een bar een kop koffie en thee. Een vrouw raakt weer helemaal verliefd op Maurice. We gaan verder en willen toch graag zo voor 14:00 aankomen gezien radio Drenthe in de persoon van Judith Regendorp weer belt voor een live verslag. Van tevoren willen we dan wel graag ons moment. We naderen het oudere deel en kopen een broodje en verderop een dikke peer die we delen onder het lopen. We naderen nu toch echt het oude deel over een oude brug. Dan komen we door een prachtig park. Maurice hef weer veel te snuffelen en treft meerdere viervoeters. Het park loopt over in een prachtig vergezicht over de stad en ik zie opeens een grote koepel. De tranen springen me in de ogen maar het blek nog niet de sint Pieter die ligt verderop vertelt me een fotograaf. Hij is druk bezig met een Japans bruidspaar en ze willen graag met ons op de foto. Hij de bruidegom gef me achterelkaar hi five. Apart volk is het toch. We zien de Sint-Pieter en we kunnen vanaf het uitzichtpunt een paar mooie foto’s maken. Dan de trappen af langs allemaal toeristen die hier ook met een paar nep ridders op de foto kunnen. We lopen de straten door het is nog enkele kilometers Het zweet komt weer goed los maar ik hou de bloes maar an. En dan linksaf we zien de militairen al staan. De grote happening op het plein is net geweest. Het is hier barre drok. We zien de grote zuilen ingang en denken daar moet het zijn. We gaan erdoor heen en daar zijn we dan op het mooie sint Pieter plein we lopen richting fontein en maken spontaan een dans en kussen elkaar Maurice springt tegen ons op. WE BENT DER !!!wat een gevoel. We lopen rond as enigste met grote rugzakken en iedereen kijkt naar ons. We bent uitgelaten en bellen gelijk met onze naasten. Gips zoekt een koeler plekje onder de zuilengang en ik plof neer op het plein. Heerlijk de schoenen uut en met blote voeten op het plein ik bouw mijn mini hunebed de zwerfstenen die ik heb mee gezeuld. Ook het vlaggetje van Drenthe der bij en de mammoet knuffel. Dan belt Judith en we praten over de ervaring live op de radio. Gips komt der ook bij en zo liggen we wel een uur lekker languit op het plein met de tassen Maurice speelt met ieder vrij op het plein en rent steeds achter zien knuffel an die zo mooi piept as hij hem in de bek hef. Gips belt met Cor en hij blijkt der al te zijn. Hij stond achter een van de grote pilaren. Hij komt der bij en knuffelt ons bijna dood. Dan haalt hij ijs en ook nog een paar koude biertjes en cola. We proosten en drinken het op midden op het plein. Een politieagent wil graag de hond knuffelen en het is hier heel relaxed. Wat fijn!! Dan gaan we toch uiteindelijk in de benen en lopen richting Zwitserse garde om hulp voor audiëntie en testimonium. De vriendelijke mannen in uniform bij het paleis adviseren ons een briefje te schrijven en te posten in een Vaticaan bus. Dat doen we dan maar in de gauwigheid vergeten we een tel nr. We hadden wel het blog vermeld. Nou ja we zien het wel. Een testimonium
Van de sint Pieter kan ook later in de week en we besluiten mooi met Cor mee te gaan richting camper. Dan krijgen we een telefoontje van een Nederlandse vrouw die in Rome zuid woont en onze blog leest. Ze nodigt ons uit om bij haar te slapen. We weten niet goed hoe te reageren wat lief. Maar we zijn best moe en willen ook graag bij Cor zijn in de camper. Hij vliegt over enkele dagen terug gezien hij moet omroepen bij een belangrijke Europese handbal wedstrijd. We gaan met de metro en eten lekker met elkaar vlakbij de camper plek. Daarna nog wat drinken en we leggen onze vermoeide maar o zo dankbare pelgrims lichamen te rusten.

Wij hebben onderweg een hele mooie preek ontvangen van iemand die ons volgt
Wij vonden die zo mooi dat we in overleg deze op onze blog zetten

Overweging 15e zondag door het jaar B (15 juli 2018)
Evangelie: Marcus 6, 7-13

Misschien heeft u het in de krant gelezen of op t.v. gezien.
Tijdens de eucharistieviering -enkele weken geleden uitgezonden vanuit
de Gerardus Majellakerk in Barger-Oosterveld-
kregen 2 jonge mensen de zegen over hun reis,
hun voetreis naar Rome.
Hun motivatie voor deze tocht:
Het leven is een grote hysterische ratrace, we zijn echt verkeerd bezig, alles draait maar om geld=
Tijd voor bezinning vinden zij.
Zij vertrokken die zondag (17 juni)
Samen én met gezelschap van hun hond.
Pelgrims, op weg naar Rome!

De evangelielezing van vandaag
maakt deel uit van het groot reisverhaal
dat eigenlijk nog maar net begonnen is.
Op zijn lange weg naar Jeruzalem
raakt Jezus er meer en meer van overtuigd
dat zijn eigen bereik niet groot genoeg is
om overal het evangelie te brengen.
Daarom zendt Hij zijn leerlingen uit: Twee aan twee.
Alleen is maar alleen en samen sta je sterker.
Geloven hou je niet in je eentje vol.
En wat moeten ze gaan doen?
Hij zegt: Breng vrede aan de mensen, geneest hen die ziek zijn
en zegt dat het rijk Gods gaat beginnen.
Probeer ze weer hoop te geven en vertrouwen in een nieuwe toekomst.
En Hij zegt erbij dat ze niets hoeven mee te nemen: geen geld, geen rugzak, geen schoenen.
Geen onnodige bagage dus, waar je alleen maar last van hebt.
Wat ze wél moeten meenemen
is het vertrouwen dat God met hen meetrekt.

En als je ergens niet welkom bent, zegt Jezus,
Ga dan niet van het een naar het andere.
Jezus wil daarmee zeggen:
doe goed waar je leeft en werkt
en zoek het niet telkens ergens anders.
Gewoon dichtbij kun je veel betekenen voor de ander.

Is het niet zo dat het evangelie ook over ons gaat?
Op ons levenspad komen we ook mensen tegen.
Niet iedereen is gelukkig en gaat het voor de wind.
Er zit vaak veel verdriet in een mensenleven.
Wat fijn is het dan als je een luisterend oor vindt
of zelf een luisterend oor kunt zijn!
En zieke mensen genezen??
Ja, ook daartoe zijn wij in staat. Heel simpel:
Wat kan het de ander al goed doen
als je hem of haar een klein teken van aandacht geeft door b.v
een bezoekje te brengen, een kaart te sturen, even te bellen of te appen
en te vragen hoe het gaat.
Zo kun je verdriet en ervaringen delen.

De twee pelgrims op weg naar Rome delen hun belevenissen in een dagelijks verslag.
Twee aan twee:
Zij beuren elkaar op in moeilijke momenten
maar genieten ook samen van de omgeving, de natuur de ontmoetingen onderweg.
Ervaringen delen:
Er komen onderweg veel mensen op hun pad,
zij komen aan de praat en dat gaat meestal dieper dan het weerpraatje.
Ergens welkom zijn:
Als pelgrims vallen zij op, grote rugzak, stok, stevige wandelschoenen
én een hond met een kruisje aan zijn halsband.
Zij komen in contact met mensen die hun gastvrij ontvangen, die graag hun verhaal horen.
De tent mag in de tuin worden opgezet, de douche mag gebruikt worden.
Soms worden ze ook nog van ontbijt voorzien!

Zo is ons leven steeds een reis naar de ander.
Alleen is maar alleen.
Met twee of meer zend Jezus zijn leerlingen uit.
Want samen sta je sterker.
Dat geldt ook voor ons.
Blijf niet zitten waar je zit, sta op en zoek de ander.
En vergeet niet, die ander heeft ons nodig
om sterk te blijven, om moed te houden, om getroost te worden.
De boodschap van Jezus geven we door.
Zo bouwen we samen aan een betere wereld.

Geweldig!!!!!!! Gefeliciteerd en een dikke knuffel voor jullie alle drie X En een prachtige preek.

Gea 2018-10-03 15:22:59

Mooi!! Zowel dat jullie je wens hebben waargemaakt als de preek.

Ika en Hans 2018-10-03 15:26:38

Wat mooi - jullie zijn er! ik heb jullie met veel belangstelling jullie hele reis gevolgd, een inspiratie op mijn eigen levensreis op dit moment. Ik ben niet gelovig, ken jullie niet, maar jullie en jullie tocht hebben me wel geraakt. Jullie hebben veel goeds mogen ontmoeten op deze reis- ik wens jullie dat dit op jullie verdere levensreis zo zal blijven. Dank voor het delen! En ben natuurlijk wel benieuwd hoe het jullie in Rome vergaat :-).

Marion 2018-10-03 15:28:06

Consummatum est. In een woord: Geweldig!!! En petje af

Gerhard 2018-10-03 15:28:10

Wat een prestatie en wat zullen jullie je gelukkig voelen! Ik ben echt ontzettend trots op jullie!! Dit is maar weinig mensen en dieren gegeven. Proficiat en een hele dikke knuffel voor jullie drieën! xx

Hans 2018-10-03 15:30:37

Ja die ander heeft ons nodig maar wij ook die ander! Ik heb echt kippevel na dit verhaal, zo toepasselijk. Fijn dat jullie ook dit willen delen. Heb zo genoten van jullie verhalen en belevenissen, hoop dat Rome mag brengen wat jullie ervan verwachten, knuffel voor Maurice.

Marijke uit Wedde 2018-10-03 15:30:38

Respect, en wat een mooie preek. Fijn dat jullie er en ook veilig, zijn!

Thyti 2018-10-03 15:31:36

Wat mooi dat jullie er nu zijn en wat een bijzondere weg was het om er te komen we hebben genoten van jullie belevenissen zullen het missen. Mooie preek overigens eentje om te onthouden en regelmatig aan terug denken. Groetjes uit Bargeroosterveld

Yvonne Heijne 2018-10-03 15:31:39

Lieve lieve mensen, Een diepe buiging maak ik voor jullie het is geweldig! 2700 km allemaal met jullie voetjes. Van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Wat een levenservaring die ze jullie nooit meer af kunnen nemen. GEWELDIG🌺🌸🌹🌷💐🍻🥂🍷🧗‍♀️🧗‍♂️

Berta Smilda 2018-10-03 15:32:46

GEFELICITEERD !!! Wat een geweldige tocht is het geweest...

Albert Buter 2018-10-03 15:35:22

Tov!

klalien. 2018-10-03 15:38:58

Ik ga jullie missen....Wat was het leuk om jullie te volgen en de preek past er precies bij! Fantastische tocht en we zien jullie vast nog wel terug bij TV Drenthe. Maar eerst nog effe naar......de paus! Toch? Alvast een goede reis terug gewenst. 👍

Diete Kits uit Bovensmilde 2018-10-03 15:41:28

Gefeliciteerd. Wat een prachtig verhaal. En wat een ervaring. Top!!

Marietje Bruinewoud 2018-10-03 15:43:42

Per toeval op jullie blog gestuit. Ik was op zoek naar de winkel Erica en belandde bij jullie. Wat heb ik genoten van jullie avontuur. Wat een kanjers zijn jullie incl. de hond. Mijn inmiddels overleden hond heeft het Pieterpad mee gelopen maar jullie Maurice heeft haar overtroffen en helemaal een geweldige prestatie neer gezet. De grootste les wat jullie mij geschonken hebben is dat vanuit vertrouwen er altijd een oplossing komt. Geniet samen in Rome en succes met het afkicken en het weer invoegen in het dagdagelijkse in Nederland met deze pracht ervaring in jullie hart.

Loes Deppe 2018-10-03 15:51:13

Toppers,zie jullie snel!!

Lena 2018-10-03 15:53:51

IK ken jullie niet, maar heb jullie vanaf het begin gevolgd. Ik neem diep mijn petje voor jullie af! Jullie kunnen trots zijn op jezelf en op elkaar! Genoten van jullie verslagen! Ik ga ze vast missen! Geniet nog maar lekker van Rome!

RobenErikaonderweg 2018-10-03 16:10:53

Trots!!! En wat zullen jullie blij zijn. Gefeliciteerd

Linda 2018-10-03 16:13:42

Gefeliciteerd met deze super prestatie!! Jeetje wat kunnen jullie trots op jezelf en vooral ook op Maurice zijn!!! Wat jullie wilden is gelukt met alle truggels onderweg maar altijd weer doorgezet. Ook ik zal jullie blogs gaan missen.. was iedere keer weer een feestje om te lezen! Heel veel plezier nog met zn drietjes en hopelijk mogen jullie de paus persoonlijk ontmoeten! Dat zou toch zooo ontzettend mooi zijn om de zegen vd paus te mogen ontvangen alle drie! Ik hoop dat jullie deze laatste mooie momenten ook nog met ons willen delen?! Voor nu genieten van alles en al het moois wat Rome biedt en vooral van elkaar!!!

Tineke ( Winschoten) 2018-10-03 16:14:43

Gefeliciteerd toppers. Jullie verslagen met veel plezier gelezen gedurende de hele reis!!

Mariska 2018-10-03 16:18:50

Ihr habt es geschafft!!! Gratulation zu der Riesenleistung! Schön, dass Ihr alle drei so wohl behalten dort angekommen seid. Ihr könnt stolz auf Euch sein! Liebe Grüße vom Campingplatz Sunthausen

Kirsten 2018-10-03 16:24:16

Fantastisch, jullie hebben het “gewoon” gedaan. Het was ook leuk om jullie verslagen te volgen. Gefeliciteerd Toppers

Marleen lubbers 2018-10-03 16:32:44

Geweldig gefeliciteerd wat een onderneming en mooie verhalenen en fotos iets om trots op te zijn,top.

Sientje 2018-10-03 16:33:15

Geweldig en ik ben trots op jullie... Wat een reis en prachtige verhalen. Wat moet het ontroerend zijn om daar echt te zijn aangekomen.... Chapeau en tot 11 november!

Geke 2018-10-03 16:35:23

Super!! Gefeliciteerd...nu nog lekker genieten!

Tony en Margaret 2018-10-03 16:37:45

Super!! 💪👌Gefeliciteerd. Heb genoten van jullie belevenissen. Nu nog maar lekker genieten in Rome😊

Lia 2018-10-03 16:42:43

Wat een enorme prestatie. Van harte gefeliciteerd.

Will van Leeuwen 2018-10-03 16:48:53

Met respect een hele diepe buiging voor alle drie en een dikke knuffel in afwachting hoe het jullie in Rome/vaticaanstad vergaat. Groet.

Annie kolthof 2018-10-03 16:50:41

Gefeliciteerd jullie hebben het gehaald ,hebben jullie gevolgd alle dagen ,wat een belevenis geweldig .

Fam Snippe Zwartemeer 2018-10-03 16:54:39

🌻🌻🍺🍺🍾🍾

Annie kolthof 2018-10-03 16:56:28

Gefeliciteerd en respect!! Wat een prestatie, vol bewondering!

Margreth Hogelink 2018-10-03 17:07:18

prachtig, wat een tocht, geweldig, petje af, inderdaad!! met als slot jullie en een hunebedje met een Drents vlaggetje op het St Pieterplein.....

aly 2018-10-03 17:09:45

Proficiat met het bereiken van deze mijlpaal

Ellis en Robert 2018-10-03 17:10:42

Oh, geweldig! Gefeliciteerd! Ik heb met enorm veel plezier jullie reisverslagen gelezen en de prachtige foto's bekeken. Wat een mooie tocht en wat zijn jullie doorzetters! Geniet vooral van al het mooie en bijzondere wat Rome te bieden heeft. Een hele goede thuisreis gewenst! Groetjes uit Westerbork

truuswierda@gmail.com 2018-10-03 17:23:13

Toppers zijn jullie alle drie. En Maurice een mooie dierendag gewenst morgen.

Carin 2018-10-03 17:24:21

GEFELICITEERD!! TOP!! En wat een prachtige boodschap, wat een vertrouwen brengen jullie hiermee over, dank jullie wel. Idd vochtige ogen hier in Emmen, om jullie drieën zo gelukkig te zien in Vaticaanstad. Nu nog volop genieten van de komende dagen. Wat moet het fijn zijn om al deze mooie woorden/reacties te lezen. Lieve groet Willy oet Emmen.

Willy (vr) 2018-10-03 17:31:59

Geweldig dat jullie deze bijzondere reis volbracht hebben.Gefeliciteerd. Leef nog veel mooie en gezonde jaren samen en blijf elkanders zielmaatje.

Wil Wöhlken 2018-10-03 17:39:47

Goeindag saamm k"ep jullie alle drei d'heele tied vollugt en hep doar van geneutn. t'was een alderbarstens mooie reise die jullie maakt hept, veule mitmaakt, biezundere meinsn teegn koomm, die altied direct kloar stunn om julle van een sloapplekkie te veurzien en ök veur een nattie en een dreugie zorgdn . mar zo nou en dan ök wel teegnwarking !, maar ja een beetie ontbering doar hef een meinse toch ök recht op, of vient jullie van niet?. mar ök doar gungn jullie tactisch mit oaverweg (pettie of doar veur ! ). Die preeke vertelt eigenlijk alles woar ut um giet in het leemm, mar we mut leern, um ut ök zo te doen. we wilt mit oons aln wel, mar vervalt weer zo gauw in de sleur van alle dag en hept ut zo drök mit oons zulluf en dat is niet goed te proatn Iemand zei Ik ben niet gelovig, ken jullie niet, maar jullie en jullie tocht hebben me wel geraakt. Jullie hebben veel goeds mogen ontmoeten op deze reis doar kan ik mij heeeel goed in vienn, een poose trögge neumde een kennis mij een duukboot christen, misschien hef hij wel geliek, Mar ik viene, dat as iederiene zo humaan meugluk leefde ut allemoale veul gezelliger zul weesn op disse aardbol ! maar hopen dat de Paus even tijd wil vrijmaken om jullie in Rome te begroeten. ben benieuwd naar de laatste berichten / verslagen van hoe het jullie vergaat in rome en wens jullie alle goeds voor nu en in de toekomst. in ieder geval de felicitatie"s met het bereiken van jullie doel De Voettocht van: "Erica naar Rome" Have a nice time:

N.Ahoj 2018-10-03 17:52:04

Gefeliciteerd! Supergoed dat jullie de voetreis naar Rome voltooid hebben. Eindelijk tijd om te relaxen en om al het moois vast een beetje te laten bezinken en te hopen dat jullie het weten vast te houden. Verwen Maurice morgen maar extra op zijn dierendag in Rome!!

Tante Lenie en Lydia 2018-10-03 17:55:15

Genoten van jullie verslagen en mooie foto's Groet Bennie en natuurlijk mijn vrouw Roeli Stuiver Rijfkogel

Bennie Stuiver 2018-10-03 18:10:10

Lieve Lieve pelgrims !Gefeliciteerd ! Een prachtige prestatie ! Wat hebben we jullie leren kennen op deze bijzondere reis ! Hulde ! We zullen het missen .Geniet nu nog even van de tijd in Rome ! En welkom thuis in Erica !! Heel heel erg bedankt !

Annie Wolken 2018-10-03 18:10:52

Gefeliciteerd met het volbrengen van deze tocht. We zullen je dagelijkse verslagen missen.

Dick Zeeman 2018-10-03 18:29:00

Gefeliciteerd, einddoel bereikt, geweldig, wat een prestatie. Ik heb enorm van jullie blogs en prachtige foto's genoten en zal ze missen. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd in Rome en geniet ervan.

Hiilie Olijve 2018-10-03 18:50:48

Ik ga jullie en de mooie verhalen missen, geweldig gedaan,vooral Maurice,wat een tophond😍

Yvonne Hoge 2018-10-03 18:56:55

Herzliche Glückwünsche und Respekt das ihr es geschafft habt und in Rom angekommen seid. Ich wünsche euch noch schöne Tage und hoffe, das ihr Papst Franziskus treffen könnt. Das wäre wirklich die Krönung eurer Reise .Liebe Grüße von meiner Familie. Es wird mir fehlen die Berichte zu lesen und die tollen Fotos zu sehen. Bis bald

Margret 2018-10-03 18:57:14

Übrigens haben Franz und mein Vater bestimmt von ganz oben auf euch drei aufpaßt 😀🤗und waren bei euch!!

Margret 2018-10-03 19:06:58

van harte gefeliciteerd met jullie bestemming.we zullen de verhalen wel missen.wat een prestatie en vooral ook voor Maurice.Geniet van Rome en we zullen nog wel wat van elkaar horen.heel veel lieve groeten uit Anreep.

roelof en willy lunshof 2018-10-03 19:15:30

Gefeliciteerd! Wat een prachtige reis. Ik heb het met veel plezier gevolgd.

Karin 2018-10-03 19:19:56

ONVOORSTELBAAR, wat jullie hebben bereikt!! Gefeliciteerd! En de preek hebben jullie vorm gegeven. Als jullie niet welkom waren trokken jullie verder. Waar jullie wel welkom waren brachten jullie liefde. Bij het begin van jullie reis noemde ik het lied: Ga met God en Hij zal met je gaan! En volgens mij wad Hij er elke dag bij. Elke dag heb ik voor jullie 3-en gebeden en ben dankbaar dat het jullie gelukt is om veilig in Rome aan te komen. Hopelijk kunnen jullie al die briefjes die jullie gekregen hebben om aan de paus te geven ook aan hem kunnen geven. Trots op jullie!!

Marja 2018-10-03 19:29:27

Met plezier alle verslagen gelezen. Van harte gefeliciteerd dat jullie Rome gehaald hebben. En dat in goede conditie! Geniet van het -Romegevoel-. Wij hadden het-Santiagogevoel- toen we daar aankwamen!

Gerrit Schieving 2018-10-03 19:33:21

Gefeliciteerd met deze buitengewone prestatie. Ik heb genoten van jullie prachtige verhalen en geweldige foto's. Ook de diverse ontmoetingen vond ik verrassend. Je beseft zo dat er ook heel veel fijne en lieve behulpzame mensen zijn. In het nieuws zie en hoor je altijd het negatieve , maar jullie hebben ons kennis laten maken met de mooie verhalen. Geniet in Rome, het is zo'n mooie stad.

Ingrid Kamphuis. 2018-10-03 19:37:40

Gefeliciteerd. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En fijn dat wij met jullie mee mochten reizen. Wat een belevenis! 🍀🍀🍀

Joke 2018-10-03 19:38:17

Van harte gefeliciteerd wat een Top prestatie! Wat waren het mooie verslagen en foto's Geniet er van👍🥇

Alie Wisman 2018-10-03 19:43:09

Geweldig dat jullie er zijn. Ik vind dat jullie het verdienen bij de Paus op audiente te mogen samen met toppertje Maurice. Het mooist op dierendag. Wat een prestatie hebben jullie geleverd.

Lidie 2018-10-03 19:49:25

Geweldig jullie zijn in ROME!!!! Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie. Wat heb ik alle dagen genoten van jullie verhalen en foto's zo jammer dat het nu afgelopen is. Geef Maurice maar een hele dikke knuffel zo goed als hij het ook heeft gedaan. Geniet van de mooie stad Rome. Bedankt voor de prachtige verhalen.

Mariët 2018-10-03 19:52:02

Geweldig! Een diepe buiging voor jullie! Proficiat.

Ellen Oostijen 2018-10-03 19:52:31

GEFELICITEERD. MOOI DAT JULLIE HET IN GEZONDHEID HEBBEN GEHAALD. ELKE DAG JULLIE VERHAAL GEVOLGD. PRACHTIG. NOG VEEL PLEZIER IN ROME.

Marie Siebers 2018-10-03 20:30:42

Gefeliciteerd,en respect,een geweldige prestatie

Ada 2018-10-03 20:32:58

Wat een geweldige prestatie,gefeliciteerd alle 3. Ik ga jullie missen. Nu goed tuus komen in het brughuus . J

Jannie KK 2018-10-03 20:34:29

Gefeliciteerd supertrots op jullie ga jullie verhalen missen. En een dikke knuffel voor maurice.

Sieny. 2018-10-03 21:01:26

Herzlichen Glückwunsch, großen Respekt vor eurer großen Leistung und den langen Weg zu dritt nach Rom. Ihr seit großartig und wir haben jeden Tag deine tollen Geschichten gelesen und uns darauf gefreut. Diese besondere Pilgerreise kann euch niemand mehr nehmen. Unvergesslich und ganz Besonders liebe Menschen.. Wir hoffen ihr könnt auch Papst Franziskus besuchen und habt noch eine intensive Zeit in Rom... Viel Glück.. Euch 3 weiterhin.. Diese Glückseligkeit kann euch niemand mehr nehmen..

Marion Moritz 2018-10-03 21:04:01

Van harte proficiat! Jullie hebben het toch maar mooi gedaan. 👊🏼👍🏼 Een droom nagejaagd en volbracht! En vwb de preek kan ik alleen maar zeggen; Amen! Met vertrouwen en dankbaarheid komen we in de wereld een heel eind. Ik ken jullie alleen maar van die ene avond in Klazienaveen bij de Vier vrije voeten (naar Rome) en nu, door deze blog; ben ik erg onder de indruk. En nu nagenieten van de reis, van Rome en de (betrekkelijke ?) rust. Heb het goed daar. 👋🏼

Annelies 2018-10-03 21:56:37

Geweldig! Wat een prestatie. Een diepe, diepe buiging voor jullie alle drie. Elke dag maar weer zoveel kilometers lopen. En dan ook nog de tijd en zin vinden om al die prachtige verhalen en foto’s met ons te delen. Heb jullie gevolgd vanaf het begin. Hartelijk dank hiervoor. Geniet van Rome, van de rust en van alles wat nog komt.

Anneke 2018-10-03 21:57:54

Fantastisch gedaan!

Jan Harm en Dineke 2018-10-03 21:59:38

Gefeliciteerd! Super Julie hebben je einddoel Berreikt! Petje af voor Julie drieen . Wat een topprestatie 👍. We hebben van al jullie mooie verhalen en prachtige foto’s genoten .bedankt!!! Nog hele fijne dagen in Rome toegewenst en geniet er nog lekker van met je drietjes, en nog een hele goede terugreis toegewenst. Groetjes : Johan,Bianca,Ruben.

Bianca 2018-10-03 22:16:09

Het was geweldig om deze reis met jullie mee te beleven. De verslagen gaven kleur aan de dag. Nu deze reis gemaakt is laten we weer los. Dank voor het delen. Gods zegen op wat jullie hand vindt om te doen!

Menne Kamminga 2018-10-03 22:21:32

Gefeliciteerd! Ik heb jullie vanaf het begin gevolgd en met ontroering jullie verslagen gelezen. Wat een prestatie, en wat een ervaring! Nog een mooi verblijf daar gewenst!

Atie van den Berge 2018-10-03 22:32:37

Morgen 4 oktober dierendag, de dag van de H. Franciscus van Assisi! De spreuk op de Gerarduskalender luidt: Blijf trouw aan de dromen uit je jeugd. Ik denk dat jullie nu een droom verwezenlijkt hebben! Een extra knuffel voor jullie trouwe viervoeter Maurice! En jullie natuurlijk heel hartelijk gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal! Geniet daar nog in Rome, geniet van de mooie stad! En rust even lekker uit. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's! Als eindredacteur van het Vierluik nodig ik jullie uit voor een interview, in de schijnwerper. Ik neem t.z.t. contact met jullie op!

Evelien de Ruijter 2018-10-03 23:04:16

Een hele, hele diepe buiging voor jullie. Wat kunnen jullie trots op jezelf en elkaar zijn. Ontzettend veel respect. Wat heb ik genoten van jullie verhalen. Geniet nog van jullie verblijf daar. Deze mooie reis en herinneringen pakt niemand jullie nog af. Maak er nog maar veel mooie herinneringen bij.

Simone Peters 2018-10-03 23:39:22

ik wil jullie van harte feliciteren met deze pelgrims tocht die is volbracht net als mijn zwager Frans Muter in 1950 het heilige jaar ik heb genoten van het reis verslag en de prachtige foto ik ga met mijn 3 dochters 18 -10 met klm . naar Rome met in de rugzak Angela mijn geliefde vrouw die 21 -11-16 is overleden dan zijn jullie weer op weg naar huis groet uit Stadskanaal

Johan Heijne 2018-10-03 23:55:56

Gefeliciteerd, jullie alledrie! Jullie hebben het gehaald! Niet dat ik het niet had verwacht, de mensen die jullie blog lazen wisten gewoon dat jullie alledrie doorzetters zijn en wisten allemaal dat de pelgrimage zou lukken en een teken aan de wand voor iedereen zou zijn dat alle drukte vand e 21e eeuw niet datgene is waar we voor meoten gaan, maar dat contemplatie en een wat rustigere levenstaijl de beste methode is om het beste in de mens naar buiten te laten komen! Nogmaals, gefeliciteerd, jullie alledrie! Prachtige foto's, en nou stop ik, natte oogjes......... Doei!

Ad 2018-10-04 01:09:29

Herzlichen Glückwunsch ihr habt euer Ziel erreicht. Ich bin tief beeindruckt und freue mich, dass ich euch begegnen durfte. Herzliche Grüße und weiterhin alles gute im Leben

Hildegard Jansen 2018-10-04 01:10:09

Wat een geweldig verhaal, en een prachtige prestatie. Super geweldig, petje af🚶‍♀️🚶‍♂️🐶

Trijntje Valke 2018-10-04 07:31:48

Lieve zieksmaatjes, wat n geweldige prestatie en Proficiat met jullie aankomst in Rome! Ik heb heel erg genoten van jullie prachtige reisverslagen en hele mooie foto’s. Top hond die Maurice ! Geniet van Rome en ik hoop nog jullie verslag hiervan te mogen lezen. Lieve groet🙏

Dorien 2018-10-04 07:34:23

Lieve zielsmaatjes forever in mijn ❤️.

Dorien 2018-10-04 07:36:39

Het is gelukt!!!!!!! Wat een geweldige prestatie. Ik ben trots op jullie. Wat was het leuk om jullie te volgen in al die bijzondere ontmoetingen. Mooie foto's en geweldige verhalen. Vooral mooi om te lezen dat er heel wat aardige, lieve en behulpzame mensen zijn. Jammer dat je die meestal alleen ontmoet als je iets niet-alledaags doet. En dat was deze voetreis zeker niet. Nogmaals proficiat en hoop jullie als jullie terug zijn (weer) eens te ontmoeten.

Jaap Schipper 2018-10-04 10:55:56

Gefeliciteerd. Heb jullie prachtige verhalen dagelijks gelezen. Super hoe jullie dat gedaan hebben. Geniet van de tijd in Rome.

Annelies Rocks 2018-10-04 11:55:33

Respect voor jullie alle 3!!!!!Als onbekende voor jullie genoten van alle reisverhalen. Een pelgrimstocht naar Rome die door alle lieve behulpzame mensen onderweg, maar bovenal door jullie wilskracht en doorzettingsvermogen is volbracht. Nu maar genieten van de tijd in Rome en straks nagenieten op de thuisbasis. Alle goeds voor de toekomst.

Alie Hans-Hanken 2018-10-04 14:30:00

Geweldig!!!! Gefeliciteerd met dit uitzonderlijk resultaat. Om trots op te zijn. En een boek om over te schrijven. Wat een happening zeg.... Prachtig!

Marjon &Luc 2018-10-04 14:42:52

Geweldig...😘 Rust even goed uit en geniet ervan 👍

Pascal Kanters 2018-10-04 14:51:06

Gefeliciteerd, wat hebben jullie veel beleefd en wij met jullie mee, ik heb ontzettend genoten van elk verhaal en de foto's. maar even genieten van de rust.

akkie 2018-10-04 16:02:10

Geweldig, wat een prestatie en wat een avonturen, ik zit met tranen in de ogen 👀 van respect. Jullie zijn voor altijd mijn helden en heb genoten van ieder dagelijks verslag, jammer dat het bijna voorbij is? Alvast een veilige terug reis, pas goed op elkaar en Maurice en tot ziens bij jullie thuis 🏡 dikke knuffels ❤ XXL 🤗

Richard 🤗 2018-10-04 16:21:37

Op dierendag dus Maurice op Het Plein! Met jullie erbij! Gefeliciteerd jullie alledrie! Onbekenden hebben jullie gevolgd, zich zorgen gemaakt, zich rotgelachen over alle grappen en grollen, en nadenkend zitten kijken als het serieus werdt, en steeds maar weer genoten van jullie verslagen en blog-verhalen! We voelden de pin in de voeten, we leefden mee met Maurice als we lazen dat het arme dier pijn in z'n poten had, en we huidlen toen we lazen dat de weg naar Rome moeilijk was! Maar, jullie hebben het gehaald, en jullie zijn er! Wat een tocht! Wat een opgave en wat moeten jullie je goed voelen nu deze taak is volbracht! Bedankt voor alles!

Ad 2018-10-04 16:37:59

Gefeliciteerd echt super.Wat een uitdaging was het en wat hebben jullie genoten.Alle drie. Het is iets om trots op tezijn. Geniet nog even van de laatste dagen Rome.

Betsie 2018-10-04 16:44:58

Lief hoor dat versleten tasje op de rug van Maurice... Een paar maanden en 2700 km. geleden zag het er nog een stuk mooier uit... https://www.pindat.com/images/uploads/user.12913/pin.202656/4uy2jwn1.jpg Groet Geerd p.s. hoogtepunt van de reis was voor mij het magische verhaal van 18-06, de twee reisboekjes bij elkaar gebracht.... ongelofelijk

Geert Ruidenberg 2018-10-04 16:47:26

Een hele diepe buiging voor jullie !!!Gefeliciteerd met deze prestatie! ! Heb altijd erg genoten van jullie verhalen TOPPERS! !!

Gretha Boltendal 2018-10-04 16:53:21

Ontzettend gefeliciteerd met jullie prestatie!! Ik heb genoten van jullie verhalen.

Jan Willem Tijhuis 2018-10-04 17:21:29

Gefeliciteerd we waren in de kerk toen jullie de zegen kregen en heb jullie vanaf dat moment gevolgd jullie zijn toppers

Ester Tobben nieuw amsterdam 2018-10-04 18:00:27

in een woord een geweldige belevenis om te lezen, en een perfecte finisch. Ook voor de viervoeter een geweldige prestatie. Ik vond het hele verhaal spannender als een boek, een boek moet je maar geloven, en hier zie je wat je gelooft. een fantastische periode voor mij om te lezen, en een geweldige prestatie van jullie met 4 pootjes en 4 gespierde benen. Sjapoooooo

adri 2018-10-04 18:42:44

Bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto,s echt heel mooi

Jannus de Vries 2018-10-04 18:42:52

😍💪🏻👊🏻🎉!! Prachtig!

Tjits H. de Groot 2018-10-04 20:54:54

Met grote belangstelling de hele prachtige tocht gevolgd. Een kaarsje in de nieuwe kapel voor een behouden thuiskomst

Jan uit Erica 2018-10-04 21:14:26

Super Eind goed, al goed!!!!!!!!

Albert en Margareet 2018-10-04 21:20:21

Toppers!! Diep respect voor jullie!💪🏻 Goede terug reis.💋

Saskia knol 2018-10-05 10:43:45

Geweldig, wat een prestatie. Hebben jullie de hele tocht gevolgd, leuk om iedere dag weer een verhaal te lezen. Wij kennen jouw van de monumentenadvies. Je leuke verhalen, maar het schrijven gaat jouw ook heel goed af.

Kees en Trijnie van Dijk 2018-10-05 12:45:30

Wat een geweldige mooie reis. Vanaf de eerste dag jullie blog gelezen. Super mooie foto,s GEFELICITEERD Toppers, Siny&Harry uit Ommen,

Harry&Siny Ambergen 2018-10-05 18:33:07

Toppers zijn jullie. Respect. Een buiging voor jullie alle drie. Wat heeft Maurice het goed gedaan. Daar kunnen jullie trots op zijn. Tot gauw op Erica.

Erika 2018-10-06 14:36:47

Hoi samen Goeindag saamm Blijft de vraag; Monique en Gypsi Wat is daar de verbintenis / relatie tussen Wie van beide kwam Als eerste Romme binnen wandelen ???? 🤔🤔 P.s En alweer een beetje bijgekomen nu jullie helemaal in de rust toestand beland zijn ? Moi mar weer

N. Ahoj 2018-10-06 19:03:04

Geweldig, wat een TOP prestatie!! Dat doen maar weinig mensen na en kunnen jullie erg trots op zijn!! Geniet van alles wat je meemaakt!

Ronald V 2018-10-07 17:38:09

Toppers Heb de hele reis gevolgd Vond het een geweldige prestatie