Dag 15. Bad Driburg- Rimbeck 36,5 km 586 hm

Duitsland, Rimbleck

Zeven uur op en we zijn weer redelijk fit om verder te gaan. Alle spullen weer verzamelen in de tassen en eieren bakken met koffie en thee as ontbijt. Dan de vloer stofzuigen en we nemen afscheid van de luxe, wanneer de voordeur achter ons dicht valt.
Van onze kapelaan hadden we gisteravond al afscheid genomen en natuurlijk kreeg hij een klompjes sleutelhanger as dank.

Nog even langs de bakker voor broodjes en dan op pad. Tegen de berg op langs schutzenfesthalle en de burcht.

We vervolgen de eggeweg het laatste deel voor ons van Hermanshöhen.
Zo om de paar (5) km even kort rusten in de vele sitzgruppen of wat langer voor broodje.

Hier zijn de naaldbossen ook zeer uitgedund door de kever. Bulten hout liggen hier langs de weg voor de handel.
Een groot deel bevat stompen van gezaagde bomen.. dat doet ze voor bescherming voor de nieuw aangeplante bomen.

We gaan vandaag afbuigen van de route of eigenlijk rechtdoor richting grote Stad Kassel. De laatste stukken van de eggeweg zijn ook meer graffelpad dan leuke padjes.
Een klein pad voert ons weer langs gigantische varens waar je bijna in verzuipt.

Het bos uit gaan we richting dorp Scherfede met meerdere kerkjes. We hebben al flink wat km gemaakt en willen graag plek bij een kerk.
We horen dat er nog een oude pastoor woont vlakbij het altenheim, na lang zoeken vonden we het huis waarin hij woont.

De oude man deed open en hij keek verast op dat we voor de deur stonden. Hij vertelde na ons verhaal en verwijsbrief van onze pastoor te hebben gelezen dat hij ook een deel had gelopen van pelgrimstocht richting Santiago de Compostela.
Hij moest ons wel teleurstellen met geen plek cq onderdak. We gaan eerst maar wat eten bij een café.
Tis ook zondag en dan is hier geen winkel open.

Dan maar nog een dorp verder waar volgens de café vrouw wel kerken zijn met dominee of pastoor.

Bij een evangelische kapel bellen we bij huis aan die er bij hoort maar er wonen inmiddels andere mensen die niets met de kerk te maken hebben.

We horen dan van een soort van moeder Theresa die verderop in het dorp woont en onderdak biedt voor armen. Mogelijk heeft zei plek voor ons as tijdelijke zwervers/pelgrims, aangekomen bij het fraaie oude gebouw met torentje staan de deuren wagenwijd open maar er is gien mens.
Na heel wat hallo’s maar weer vermoeid verder richting grote RK kerk in de verte met twee torens.
Het huis ernaast lijkt wat onbewoond en na te hebben aangebeld weer gien mens.

Er achter grenzend aan de kerk zien we een klein mooi stukje gras onder een dikke kastanjeboom en het lijkt ons het beste om
hier maar villa Hillenberg neer te zetten.

Ze zijn ook aan het verbouwen en Gipsy probeert nog te bellen met de firma die vanwege zondag niet opneemt.

Net voor schemer hebben we de tent in de benen en kunnen we ons vermoeide lichamen weer doen rusten. De grote kerkklokken houden ons nog beetje wakker maar dan gaan we vlot naar dromenland.

Dan zo even voor twaalf horen we iemand roepen bij de tent en branden er lampen van een dikke Porsche op de tent. Ik ga de tent uit en er staat een man met grote bos rood haar mij raar an te kijken en zegt wat we hier doen! Ik vraag as hij bij de kerk hoort maar dan verteld hij dat het inmiddels privat huis is geworden en hij is niet blij dat we zo maar in zien tuune staan.

Gipsy komt er ook bij en we kunnen hem na lang beraad wat doen ombuigen van onze onschuld. Hij geeft an dat de bouwvakkers ook er morgen vroeg al zijn en dat we dan vot moeten zijn… dat beloven we en vervolgens kunnen we de slaap vervolgen.

Kerel wat een dag.

36 km is ver boven jullie gemiddelde van 25 km. En dat over de heuvels. Neem mijn petje voor julĺie af.

Dick Zeeman. 2022-07-11 16:14:44

Hallo, ich hoffe, Sie haben heute abend mehr Glück mit der Unterkunft, damit Sie sich gut ausruhen können. Wir wünschen weiterhin einen erlebnisreichen Weg! Grüsse auch an Maurice! Elke und Minou😄👍

Elke Altmann 2022-07-11 16:40:07

Een dag om gauw te vergeten. En wat een km.hebben jullie gelopen. Hopelijk morgen een betere dag.tot wederhoren.👍🍀🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-07-11 16:46:00

Goede reis na deze avond naturen weer. Wens jullie nog heel veel behulpzame mensen op jullie pad ❤️

Linda Rutgers 2022-07-11 16:54:39

nou ja zeg en dat op de zondag wat een kerel die jullie zio uit de slaap haalt hopelijk is de ochtend wat rustiger, en komen jullie wel weer helpende mensen op jullie pad tegen

Akkie 2022-07-11 17:17:27

Geweldig houd goede moed en blijf gezond en we zien jullie terug gegroet j h uit bov

Jan heller barger oosterveld 2022-07-11 17:18:51

Al dat “nee” op 1 dag! Jammer hoor maar morgen wordt het vast beter!

Carla Eilering Fuhler 2022-07-11 17:45:18

Het gaat niet altijd van een leien dakje Gewoon denken Morgen beter Hou jullie goed gr pap

Bertus Gepken 2022-07-11 18:19:30

Oef ver succes jongens en hopelijk morgen beter nieuws ❤️

Silvia 2022-07-11 21:14:13

Een warm onthaal zat er dus niet in, door de dikke porsche- man.... Morgen meer succes met jullie rustplekkie🙃

Marjon Estié 2022-07-11 21:19:50

Hallo maatjes ! En zo zie ik het al voor me ! Drie meegelopen wandelaars in andermans tuin! Achteraf om krom te liggen van de lach ! Dat komt later . Voor nu wandel ze en blijf gezond! Groetjes tot morgen.

Annie Wolken . 2022-07-11 21:54:54

Jullie weten tegenslagen goed op te vangen.