Dag 6 Riessenbeck -Tecklenburg 18km

Duitsland, Tecklenburg

Rond 6:30 worden we wakker in de tent. Buiten druppelt het nog wat na.

We kunnen ons douchen in nagelnieuwe ruimte op voormalig deel. De wc brille moet er nog op. Maar das voor ons geen probleem as kerels staan we of hangen er wat boven. Vrouwlu zitten altied.

We worden uitgenodigd voor ontbijt. Wat een vriendelijk volk verrassend blijkt Ludger te werken in ijzergieterij Rademakers vlakbij ons huis is dat toeval of niet.
Hij spreekt onderuit over zijn reizen en van alles. Zijn dochter en vrouw zijn ook zeer geïnteresseerd in onze reis en willen ons gaan volgen.

Het is weer veel te gezellig hier maar we moeten toch weer verder.

De tassen ingepakt op naar de bergkam richting Dörenterklippen een gesteente van zandsteen echt geweldig mooi.

André raakt al snel in de ban van het reizen per voet.
Maar de viervoeter heeft wat problemen met zijn darmen en loopt minder fit wat achter ons aan dan ervoor.
We doen extra kalm an.

Zo in eens bij een afdaling zegt André waar is je stok..Die ben ik vergeten.. gelukkig heb ik nr van de zuster van Ludger en we spreken af dat de stok gehaald word. Het is een bijzondere stok van oude wijndruif die ik van kunstenaars vriendin Geke heb gekregen.

We komen langs de felsen met figuur van oude vrouw Hökenenweib En rusten bij de Almhutte waar we ons verwennen met koffie en koek. De eigenaar de “houtspecht” kent me nog en we hebben mooie gesprekken. Hij is echt zo’n vrije vogel die hier iets heel moois heeft gebouwd van hout. Met name een mooie uitkijktoren met afstandsborden en prachtige spreuken.

We lopen verder langs mooie uitzichtpunten.
En begraafplaatsen midden op de bergkam van slachtoffers vanuit de tweede wereld oorlog die hier sneuvelden.

Vlak voor het mooie dorpje staan we bij een fruit hof met allerlei oude fruitbomen en info borden. Een grote kersenboom lokt ons en we eten ons zat in de dikke kersen. Zo vitamines weer op peil.

We vervolgen de H bordjes en komen langs mooi Mariakapel op de berg waar we beide een paar kaarsjes aansteken voor diegene die het hard nodig hef.

In Tecklenburg aangekomen lopen we langs een dierenarts en we gaan naar binnen met het verhaal van onze zieke hond. Ze zijn direct behulpzaam en zetten andere klanten aan de kant. Maurice blijkt een virus te hebben en met 40 graden koorts erbij krijgt hij wat prikken en middelen om op te knappen. Ook nog wat medicijnen voor komende week erbij dan moet hij erweer tegen an kunnen.
Ze zijn ook zeer prijsgunstig en wensen ons een goede reis.

Nou op het prachtige oude vakwerk plaatsje waar ik op zoek ga na de plek waar we 4 jaar terug ook konden overnachten bij de evangelische gemeente. Na vele omzwervingen vinden we het uiteindelijk weer terug. En de vrouw van de priester is er en ja hoor we mogen hier slapen in het grote gemeenshapsgebouw.

We gaan nog ff het mooie stadje in voor wat eten en proosten nog even op de toch weer geslaagde dag en vooral dat Maurice ook zijn nodige verzorging heeft gehad.
Morgen maar anders een rustdag nemen.

Ik ben dan ook jarig en gipsy komt weer terug en ook zullen mijn jongens nog wel eventjes langskomen.

We gaan naar ons gebouw de bult op en leggen ons neder op de matjes op de vloer.

Maurice ploft neer op de koude vloer in de hal.

Trusten allemaal

veel succes. en alvast van harte gefeliciteerd.

ja wapstra 2022-07-02 23:35:09

Van harte! En neem maar lekker wat rust, kan Marice ook even bij tanken, die schat. Wees zuinig op m!!

Marjon Estié 2022-07-02 23:47:35

Alvast van harte gefeliciteerd en veel succes verder, en vooral beterschap met Maurice, groetjes

Willie.rohling@gmail.com 2022-07-02 23:49:48

Alvast gefeliciteerd Job! En inderdaad goed om voor zowel Maurice als jullie lekker te genieten van een 'vrije' dag!

Els Bach 2022-07-02 23:57:12

Van harte gefeliciteerd en een fijne dag morgen.

Annie Knol Kolthof 2022-07-03 00:05:07

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Harry 2022-07-03 00:12:59

Gefeliciteerd met jou verjaardag….. beterschap met Maurice🐕

Alie de Groot 2022-07-03 06:56:51

Gefeliciteerd Barry, geniet van de mooie dag, hoop dat Maurice snel opknapt

Marja 2022-07-03 07:44:42

Barry, gefeliciteerd! Lekker rustig aan doen vandaag. Ik geniet weer van alle verhalen en de fijne mensen die jullie ontmoeten. Een fijne verjaardag!!

Marja Leasa 2022-07-03 07:52:35

Barry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat die lieve Maurice snel goed hersteld. Gr.

Will 2022-07-03 08:36:00

Alles Gute zum Geburtstag Und pass auf deinen Mitreisenden Maurice auf. Gute Reise

Nahoj 2022-07-03 09:09:16

Hoera gefeliciteerd Barry.!! Ook voor je lieve Gibsy .Een fijne dag en beterschap met Maurice . Weer een.mooi verslag en het is verbazend hoe gauw je een eind weg loopt ! Groetjes .

Annie Wolken 2022-07-03 09:10:07

Van harte proficiat en beterschap voor Maurice

Loes 2022-07-03 09:12:22

Van harte gefeliciteerd! Een dikke knuffel voor Maurice!

Hillie olijve 2022-07-03 11:20:12

gefeliciteerd met je verjaardag, och die arme Maurice hopelijk is hij opgeknapt das toch niks jullie trouwe viervoeter ziek, heb een fijne wandeldag als dit kan

akkie 2022-07-03 12:22:25

Gefeliciteerd

Hansiebeton 2022-07-03 12:34:48

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van

Hilda 2022-07-03 12:47:18

Hallo Barry en Moniek Wij kregen jullie reisblog toegestuurd van Janine Barry van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij vinden het erg dapper van jullie om 5000km te gaan lopen naar Israël. Wij lezen graag jullie mooie reisverhalen en kijken naar de foto’s die jullie maken onderweg.

marietje-en-jan-melenhorsts.reisdagboek 2022-07-03 13:05:38

Gefeliciteerd Barry 🥳 ik hoop dat Maurice gauw opknapt. Kus

Linda 2022-07-03 13:18:57

van harte gefeliciteerd en een gezellige, rustige dag!! Wat schrijf je mooi, doorspekt met dialectische woorden/uitdrukkingen!

Kina Boelens (Nieuwerkerk-aan-den-IJssel) 2022-07-03 13:50:58

van harte en een mooie, rustige dag èn beterschap voor Maurice