Dag 32: Zwingenberg - Heppenheim. 21.6 km

Duitsland, Heppenheim

Rond 6:30 uur wakker in het luxe bed. We wilden graag wat op tijd weg, aangezien het weer een hele warme dag zou worden. Na een innig afscheid van onze lieve Albanese, Duitse gastvrouw en zoon, gedoopt tot moeder Theresa v.d. reis (komt ja ook uit Albanië). En de afspraak dat ze een keer bij ons komen mammoet knuffelen (Mascotte van onze stichting, ter bevordering van culturele buitenactiviteiten op en rond Erica) gingen we langs de winkel voor onze dagelijkse boodschappen en gelijk ff broodje met koffie op een reeds zonnig terras.

Om 8:00 uur weer richting de Bergstrasse de bergen en de bossen in. Het laatste stukje stad was een prachtig parkje van vroegere oude kasteelmensen. Nu ook denkmahl c.q. monumenten. Hier troffen we nog twee vrouwelijke wandelaars met hond aan. De ene woonde in Florida, maar bleef hier jaarlijks wandelen. We gingen weer behoorlijk pittig de bergen in en tot we weer een mooie oude burcht met houten onderdak tegenkwamen waar we de fijne duutse bolletjes konden eten.

Verder langs een weide. Op de weg was een jong kalf losgebroken. We dreven hem met ons drieën en een passerende bus van de andere kant weer bij zijn familie kudde de bergen in. Zo'n beest gaat dan gewoon weer dwars deur zo'n gaas hek heen tot hij een weg vindt. Vandaag wilden we niet zo gek doen gezien de warmte en ook omdat de lichamen het gewoon aangeven. Gipsy had al in de bergen een pastoor gebeld via de slimme telefoon voor een plek. Das wel eens handig. Het letterlijk stranden valt ja niet altijd met.

Toen we het stadje Heppenheim naderende kwamen we nog een Hollandse auto tegen. Deze ff aangehouden en bleek gevuld te zijn met vader en 2 kids die hier de vakantie doorbrachten. Mooi ff Nederlands kunnen kletsen. Het stadje is voorzien van een mooie Rk kathedraal maar we gingen toch meer zuidwaarts richting de ev. kerk die reeds was besproken en waar onze reisbevindingen vaak goed zijn.

Tegen vier uur aangekomen bij de vrij moderne kerk met bijna nieuwe klokken en architectonische fraaie toren, bleek de pastoorsfamilie er nog niet te zijn. Gipsy eerst maar ff naar de winkel en ik het verslag van de vorig dag verslag. Toen er nog geen pastoor aan kwam zijn we alvast maar in de fruithof lekker gaan relaxen en nadat de kerkklokken luid 6 uur aangaven, zijn we lekker ff ingedut onder een boom en daarna ons pelgrims grilletje aan de praat gemaakt om vlees te gaan grillen.

Daar kwam dan tegen acht uur toch het pastoors echtpaar met twee Afrikaanse jongetjes aan. De oudste was zeer geïnteresseerd in ons en het vuurtje maken enz. Toen ik hout kapte uit een oude tak, vlogen er dikke zwarte torren uit met blauwe vleugels. De pastoor zijn zoon en ik vonden het zeer interessant. Er kwamen wel tien van die beesten uitgedropen en vlogen weg van hun veroverde boomkasteel. We hebben nog ff bij het stel aan tafel gezeten en kregen daarna een stempel en plekje voor de nacht in het kerkgebouw. Hier weer lekker verder rusten voor de volgende pelgrims dag Tot morgen.

Nb. Ieder nogmaals dank veur het steeds reageren op deze blog. Ook al hebben we niet altijd tijd om persoonlijk te antwoorden. Liefs ons drie xxx

Hoi hoi, Als jullie terug zijn in Drenthe dan maar herder en herderin worden op de Drentse hei. Onvoorstelbaar dat jullie al een maand op pad zijn. Wat een doorzetters zijn jullie. Jammer dat mijn Duits niet zo goed is anders had ik het met alle liefde gedaan.

Marja 2018-07-20 21:44:41

Goeinoamd alledrei Het is al heeeeeeel lang warm weer ! Hoor jullie daar niet over klagen . Lijkt mij pittig, om elke dag maar weer die afstand te overbruggen in die warmte Volgende week hebben ze het over hittegolven En toch gaan het maar door, met volle bepakking Een reageerder op jullie blog vroeg naar ut hontie ! Geeft die midden op de dag er wel eens de brui aan ? Of loopt hij steeds voor jullie uit, om met een vragende blik naar jullie om kijkend , van "Waar blijven jullie nou ??" Als hij dat doet, stimuleert jullie dat vast wel om weer stug door te ploeteren ? Moi mar weer

N.a.h.o.j 2018-07-20 21:59:43

Toppers! Pfff petje af, ik hoop dat jullie ook verkoeling zoeken bij een meer of zwembad 🤗Groetjes van ons beide

Marielle 2018-07-20 22:05:08

Volgens mij raken jullie zo aardig wat kilo's kwijt.....zet 'm op, kanjers!

Marjon en Luc 2018-07-20 23:09:19

Iedere dag weer genieten van die mooie verhalen...xxx

Maryjanda 2018-07-20 23:33:21

Heel begrijpelijk dat jullie niet op alles kunnen reageren. Jullie hebben het al druk genoeg! Maar het blijft leuk om jullie te volgen! Goede reis maar weer verder!

Evelien de Ruijter 2018-07-20 23:34:17

net terug van een verjaardag.Nog even genieten van jullie reisverslag en de mooie kiekjes.Groetjes Annie

Annie Knol Kolthof 2018-07-21 00:01:54

We genieten elke dag van jullie mooie reisverhaal. Laats hoorde ik Daniël Lohuus zingen over "de enen loopt naar Rome en de andere met de hond" maar jullie doen beide je loopt met de hond naar Rome.

Dick en Biek Zeeman 2018-07-21 08:26:00

Weer mooie verhalen en leuke avonturen Gr Trijntje

Trijntje Valke 2018-07-21 09:11:05

War weer een mooi verslag en mooie foto,s Succes voor de volgende dag👍👍👍

Sieny. 2018-07-21 10:28:50

Soms moei eemn omkiekn hiel eemn bliemn staon want aj nie weetn wooij wegkomn weeij ok nie woor aj hingaon

Aa 2018-07-21 10:34:54

Ja alleen al die blik vanMaurce Nou waar blijven jullie Geeft kracht om verder te gaan Wat een kanjer Blijf lekker door gaan pap

Bertus gepken 2018-07-21 11:32:44

Mooie verslagen wat een tocht met heel veel mooie herinneringen

Marieke Schaafsma 2018-07-21 13:48:16

wij snappen dat jullie niet op alles kunnen reageren,want dan kom je nooit in Rome aan.wij blijven jullie met heel veel plezier volgen.neem wel rust en vooral met deze warmte.Die Maurice wat een laiverd........... Zet hem op en groetjes. roelof en willy lunshof.