Dag 85 Montelupo Fiorentino-Florence 23 km

Italië, Florence

Het is weer een uur of zeven as de pelgrimsogen losgaan. Nu in de twijfelaar met fijn matras. Ik doe dezelfde outfit maar weer eens an die deels zijn gewassen in de douche in deze kamer zijn kasten die vol hangen met pastoors zien kleren maar heb er eerbied voor en laat ze met rust. Hoop veur het volk dat er weer een neje fijne komt binnenkort die meerwaarde gef an het beleven van de kerk op aarde We zetten weer koffie en thee en na een bedankbrief gaan we weer op pad. Nog wel ff lekker koud water met in de tas uut de koelkast (wat later bubbeltjes water bleek te zijn) Tis gelijk achter de kerk de berg op met eem later een stuk door het bos Het is een mooi gebied weer met wijnboeren en over dijkjes langs de rivier de Arno. Deels weer een stuk over de straat richting de grote stad Florence. De omgeving is hier duidelijk rijker en ook mooiere natuur. Weinig troep ook langs de kant. We krijgen vandaag bezoek van Arthur met vrouw Betsy die op doorreis zijn met hun camper vanaf Corsica. Gipsy kent Arthur vanuit de paardenwereld. We treffen elkaar in een dorp verderop zodra ze stil staan en na een spontane knuffel begint de fijne verzorging Arthur draait de luifel uit en zet stoelen klaar en Betsy gaat an het eieren bakken knakworsten zelfs brood met hagelslag komt op de tafel hiep hiep Holland. We krijgen koud en daarna warm drinken.
Van koude radler tot koffie met slagroom. De pelgrims buik raakt gewoon van slag. Ik moet denken an het programma Robinson die ook soms zo lekker te eten krijgen. We gaan verder en spreken af om elkaar tegen de avond weer te treffen. We hopen op een leuk plekje bij het mooie stad Florence zodat we morgen een rustdag kunnen pakken en onder andere de kathedraal kunnen gaan bezoeken. Onderweg rusten we nog ff uit onder een grote appelboom
We vinden een kerkje en vlakbij is een camper parkeerplek. Maar de pastoor is er niet en de camperplek is ook niet veel soeps. As we de volgende kerk willen opzoeken en half de berg an het beklimmen zijn. Belt Arhur met het goede idee om tezamen naar een camping te gaan daar te rusten en we mogen ook de scooter dan lenen voor bezoek an de drukke stad. Ze willen ons dan een dag later ook wel weer op de rit zetten. We vinden het een goed plan en zijn ook wel weer toe an wat rust. Op de camping zoeken we een mooi plekkie en na een uitgebreide maaltijd van de super verzorgster Betsy zitten we Avonds nog fijn bij elkaar. Arthur kan ook goed gitaar spelen en we zingen samen wat country songs. Na een flinke pot bier en gipsy fris kunnen de ogen dicht.
Morgen kunnen we kalm an doen. Alleen die gedachte al is fijn

Ps wij zijn er nog niet want we gaan van Florence naar Assisi en dan pas naar Rome
Voor alle rekenende volgers onder ons.

Hallo . Ik geniet van jullie verhalen !! Net terug van een uurtje spinning en zit nu robbinson tekijken . Op weg naar florance een geweldige stad en een geweldige kathedraal. Wit en groen marmer en rood . Wens jullie nog heel veel loopplezier !!en voor morgen heel veel plexier in de stad florance. Groetjes

Gretha Boltendal 2018-09-13 21:01:05

Goed dat jullie een 'rustdag' nemen, want Florence is een bezoek waard.

Jan Wessels 2018-09-13 21:10:52

Hoi Zielsmaatjes, Wat heerlijk om even verwend te worden en wat kan je als mens blij worden van een onverwacht broodje hagelslag.

Ton 2018-09-13 21:23:11

Ha Pelgrim maatjes ! Heerlijk Firenze ! Groet de Pieta ,wandel over de Ponte Vecchio en kom daar zeker eens terug ! groetjes !

Annie Wolken 2018-09-13 21:34:01

Nog even dit : o moeder Maria .Venz Calve en Peijnenburg ( Wie blieft kniepstuuvers op vakantie ! ( of het is gewoon lekker !!!)

Annie Wolken 2018-09-13 21:38:04

Wat was het geweldig jullie te ontmoeten. Geen gebrek aan gespeksonderwerpen en super gezellig. Wij hebben bewondering voor jullie inzet,doorzettingsvermogen en natuurlijk jullie super hond. Jullie kunnen nu al trots zijn op wat jullie bereikt hebben. Liefs

Arthur en Betsie 2018-09-13 22:02:06

Even een beetje rust is lekker en zeker verdiend!