Dag 25: Limburg an Lahn - Steinsberg. 22 km

Duitsland, Steinsberg

De hele nacht hebben we wakker gelegen van de flitslamp en de TL buizen die constant aan en uit gingen doordat er een bewegingsmelder aan het plafond zat. Maar we waren ook bliede dat we op de keukenvloer lagen van het klooster want buiten regende het namelijk hard.

Ik kon slecht slapen en ben naar buuten gegaan om in het midden van het atrium voor frisse lucht en naar de sterren te kieken en ik kreeg ook weer contact met het internet, zodat een e-mail aan een dorpsvriend de deur uit giet. Ik had hem een e-mail gestuurd over onze plannen veur het neokatolieke geloof en mogelijk je
Starten van een muziektempel (een soort van jukebox als muzieksleutel voor het geloof) zodat iedereen op de wereld het kan aanhoren als hij dat wil!

Om 6.45 uur kwamen de eerste broeders over de vloer naar hun kapel voor het ochtendgebed. We werden uitgenodigd door pater Leo voor het grote buffet ochtendontbijt en we mochten ook onze broodjes smeren voor onderweg.

Het was ook nog mooi om aan de tafel te zitten met zien geloofskameraden om over onze reeds gemaakte ervaringen te praten. We spraken over ons doel; de ziel de missie, met pater Leo en ook zeker over dag twee van onze reis. De ene broeder leek ook nog verdacht veel op de OLD-pastoor uit Erica, pastoor Piekema, (inmiddels overleden) maar die ook in Dld had gewerkt.

Bij vertrek een dikke knuffel van pater Leo en samen op de foto bij de patroonheilige Vincenzo Pallotti. Die één van de veurmannen was van het leste concilie in de jaren zestig van de veurige eeuw.

Wij vertrokken om 8.30 uur door de stad wat overliep in de stad Diez
Weer door bossen en bergen met vele kasteeltorens en ruïnes langs de rivier de Lahn. Ook langs een Porsche dealer met auto’s van 170000 euro....

En een beeld van een held van een veldslag 1870-1871.
In een bos knapte een boomtak van een beuk voor ons spontaan af en even verderop een ontmoeting met Claudia en Olivier zittend fijn eem een broodje eten bij een prachtig uitzichtpunt. Zij schreven als eerste beiden in ons geschenkboekkie van Leo (Vincenzo Pallotti het wensen boekje voor de paus!

Weer verder langs de Lahn. Van boven waren de glooiende landschappen met gerstvelden mooi zichtbaar. In Steinberg was geen pastoor en de kerk bleek een brandweerkazerne te zijn.
Verderop ben we strand bij een kleine camping en ontmoeten we daar een Duits rondtrekkend stel, die ook met de kajak op de rivier gingen. Van hun kregen we drinken en we kregen ook pelgrim korting van de campingbaas

Gipsy haar tas werd door de hond van de camping eigenaar eronder gepiest. Die hond mocht als enige op de Wiese lopen maar dit ook beter niet kan doen....

Onze villa tent opgezet en eerst een uurtje lekker geslapen (in slaap gesukkeld door regendruppels en countrymuziek van Don Williams (moeders lievelingsmuziek))

Eenmaal wakker bij het vuurplaats aan het riviertje vuur maken en worsie bakken aan de stok.

En daarna nog fijne gesprekken aan het kampvuur met een glas wijn en Gipsy frisdrank.
Hij bleek avonturier te zijn, wandelaar en vooral in Canada en Scandinavië. Hij vertelde verhalen over beren en elanden.

Ik kruupte lekker bij Gipsy, die inmiddels alweer een uur lag te slapen.

Tot morgen

Goeindag saamm Jelui hadn de laampe dur uut mutn haaln, dan was ut geflikker ofloopm, en Aj allebeide lekker de heeeele nacht kunn pitn. Gatdarre, vervelend jöa, dat het campingbiest de tasse slof zit te miegn (pissn bedoel ik) van Gypsie , jakkes en nog ie, shit!!🐕 K'vroage mij of, is ut wel gezellig s'morrungs, Aj mit die broeders saampies oen plakkie stoete, of een krentebollegie zit te eetn ? Of bint ze allemoale wel mit ut goeie pootie uut bedde stapt en hold ze wel van een grappie op de vrögge morrung 🙄 Ik kieke elleke dag wel eempies noar de toerdefrans, mar wat jelui doet, doar èk wel net zoeveule respect veur, Aj dat mar weet !!💥 👍, pettie of heur! K'viene ut ök merakels knap, Daj elleke aomd weer een plekkie kunt vienn um de zo broodneudige energie tot oe te neemm, um de vollungde pilger etappe, te kunn voltooin!. Hold ur de moed mar in Moi mar weer Nahoj.

Nahoj 2018-07-12 19:01:10

Weer een mooi verhaal en wat prachtige foto,s Succes morgen.👍

Sieny. 2018-07-12 21:03:06

fijn dat alles zo goed gaat, en ik elke dag mee kan genieten van jullie reis. De cd van Don Williams die ons Gre zo mooi vond had ik voor haar gekopieerd ook ik vind hem nog steeds mooi. groetjes voor jullie twee en welterusten voor straks.

ria 2018-07-12 21:55:03

Ik moet steedsweer lachenom Maurice hoe mooj hij zich laat foto graveren geweldig gr pap