Dag 63 Isola-Prata Camportaccio 25 km

Italië, Lombardije

Na zessen worden we wakker en rond 7:30 kunnen we boven bij de pastoor koffiedrinken en thee. De pastoor haalt ook nog enkele broodjes speciaal voor ons bij de buren hotel. Maurice krijgt nog ff goed te eten en dan vertrekken we langs het stuwmeertje. Eerst nog ff bij een café annex bakker an het meer langs voor broodjes voor onderweg. Het is er druk met veel werkvolk en ook wat toeristen. We kopen een paar super croissants gevuld met jam. En gaan over de stuwwal over de via Spluga. Een deel is te gevaarlijk op dit moment door waarschijnlijk steenval. Dus deels langs de weg We treffen een wandelend echtpaar uit de omgeving Lugano die de vierdaagse trip over de Alpen ook maken hij geeft ook nog enkele wandeltips voor verderop We komen ook door een zgn. galerij tunnels die gemaakt zijn wanneer er gevaar dreigt van steen en ijs val. We lopen veel langs en met kleine houten brugjes over de stroom. We passeren dorpjes en ook een camping. Ik kijk ook ff binnen bij een kleine Mariakapel waar allemaal kleine rode Electro kaarsjes flikkeren voor de Madonna
Bij een volgende pauze stop laten we Maurice ook ff badderen in het heerlijk koude stroompje We moeten ook weer een stuk langs de weg de borden staan er soms niet. We vinden het op gegeven moment gevaarlijk en zoeken een eigen pad. Die ook weer soms langs een nieuw stuk kronkelweg gaat en op een stijl stuk talud glijdt gipsy weg en krabbelt omhoog met wat schaafwondjes an der mooie brune pelgrimsbenen.
Nog een stuk over het originele stuk klimmen we over brokken steen en dan naderen we de grote stad Chiavenna in het dal De winkels zijn nog dicht i.v.m. siësta tot 15:30 dus eerst maar ff een terrasje pakken. En ook een lekkere hamburger. We gaan wat verder richting een groot winkelcentrum. Daar wachten we ook ff op Gips vriendin Carla die een korte vakantie maakt in de streek met vriend Frank en zoon Mees. We liggen lekker ff onder een boom wanneer ze ons opzoeken en we drinken wat samen en dan gaan we verder gezien er slecht weer op komst is. We ontmoeten elkaar vast nog over enkele dagen nabij het Comomeer. We lopen de berg wat op richting Rk kerk en ik vind de pastoor in de kerk hij snapt niet veel van mijn woorden dus het document er maar weer erbij. Hij heeft wel een mooie stempel maar geen onderdak. Hij vraagt de buurman Georgo om te helpen die wat Engels kan. Hij neemt ons mee naar het ernaast gelegen huis van zijn schoonvader waar een dubbel bed staat in een mooi met schrootjes afgetimmerde ruimte met meubelen uit grootmoeders tijd. We zijn er erg blij mee. Ook een toilet en zelfs staat er een wasmachine waar we een wasje in laten draaien. We zoeken nog ff het dorpscafé op voor eten maar dat hebben ze niet echt dus maar ff na het winkeltje er tegenover. We komen an de praat met de stichter een aardige man die zijn hele leven bijna heeft gewoond in Australië. Hij laat ook vol trots een biografie boekje zien over zijn leven. We kopen een groot brood welke we laten vullen door plakken vlees en eten die later fijn op bij het huis.
Daarna lekker in bed nog even relaxen en de ogen kunnen weer dicht voor alweer de tweede dag in Italië.

Met grote vreugde en verwachting lees ik steeds opnieuw de verslagen. Prachtig en wat een gastvrijheid jullie ondervinden. Er is zoveel goeds in deze wereld wat ik als priester voortdurend probeer te zeggen en waarvan jullie de getuigen zijn. Bedankt Barry en Monique.

herman.gilissen@telenet.be 2018-08-22 11:32:42

Een kadootje alwéér een verslag! Genieten😀

Janine 2018-08-22 11:36:58

Wat een prestatie jongens . Mooie foto's hoor. Pas goed op jullie zelf! Een warme groet uit t hoge noorden...

Marjon 2018-08-22 11:41:48

Blijft leuk om jullie verhalen te lezen en alle mooie foto's telkens te bekijken. Geef Maurice maar een dikke knuffel!

Hanneke (Fokker) 2018-08-22 12:03:21

Goeindag alledrei. t'giet goed mit ut pelgrimmer trio ! Soms een schrammegie, of een bloartie. Mar deur mekaar geneumm, maj nie klaagn Aj ut hontie op de foto ziet zittn, Dan deinkn hij, kom mar op mit die bargn, dalen en schluchtn. Onverstoorbaar sjouwt hij veur jullie uut. En s'oamds, lekker op de rögge mit de pootie' s In de löcht, lekker relaxen op de tegelvloere !! Maar ut ende is nog lange niet in't zicht !! Nog minstens zeumhonderd kilometertie's te goan ! K'weinse jullie ut allerbeste op dizze reise vol mooie ontmoetingen, vergezichten, mar ook ontberingen !!. Goed goan zúk zengn En tot een vollungd krabbeltie

N,a,h,o.j. 2018-08-22 12:07:44

hoi allebei het is net of ik de reis met jullie mee loop. Wat kan je het goed op papier zetten en verwoorden wat jullie met zijn 3 en meemaken. Het was weer smullen. Groeten en tot een volgende keer.

Annie Knol Kolthof 2018-08-22 22:42:33

Wat fijn dat Italië bereikt is. Het land van de eindbestemming. Heel veel reisplezier en sterkte. En ongecensureerd is helemaal goed hoor!! Gr Linda uut Erica

Linda 2018-08-23 00:07:33

Dit is het echte Italië prachtig land!! Doe voorzichtig langs de gevaarlijke en drukke wegen,en pas goed op jullie lieve Maurice(die heerlijk relaxt met zijn pootjes omhoog ligt) Weer prachtige foto's zo reizen we mooi met jullie mee. Jullie kunnen na deze reis wel een boek uit gaan geven met jullie verhalen en mooie foto's. Het is alle dagen weer fijn om jullie belevenissen te lezen en te bekijken. Veel wandel plezier maar weer.