Dag 108 Meljine - Bijela 12 km

Montenegro, Bijela

We worden een paar maal wakker omdat het goed regent.
Gelukkig is de villa goed waterdicht.
Gisterenavond had ik de binnen cabine met een doek van het restaurant nog afdreugt.
De zeelucht is hier ook stuk dreuger dan de nacht ervoor.

We blijven extra lang liggen maar dan moet ik er toch uit want ik moet ook mijn water kwijt.
Ik ga opzoek naar een koffiebar voor een kop koffie en gipsy blijft met haar rug liever nog even plat.
We moeten nog wel geduld hebben voor het wat beter weer wordt.
Als het volop regent heeft het geen zin de tent op te ruimen. Of het moet de hele dag slecht blijven. Dan moeten we wel nat inpakken.

We werken de blog mooi eerst maar eens bij.
Dan word het langzamerhand beter en pakken we de boel in.
We krijgen nog een kop koffie en heet water van het huis en nemen dan afscheid. Tis inmiddels al bijna middag.
We lopen mooi langs de baai
Veel mensen zijn aardig en groeten naar ons .
Maurice steelt vaak de show.

We komen langs bouwzaak en ik koop een bus pur voor een banden test.
Dan bij een winkel inkopen doen en pauzeren. Er zit ook een intersport maar hier hebben ze geen matras wat we zoeken

Langs de baai lopen is hier leuk en weinig drukte. We pauzeren op een paar ligbedden op een idyllisch plekje aan zee waar we genieten van de muziek op de achtergrond en we krijgen ook nog WiFi. Gezien er weinig toeristen zijn vinden ze het best.

Na een heerlijke rust trekken we weer verder langs de kust
Bij een grotere plaats rusten we weer op een bank en gipsy haalt wat te drinken. Er zijn hier heel veel katten en ook jonge kittens. Maurice vind het allemaal heel leuk. Er komt een kleine kitten miauwend op ons af en ik kan hem zo oppakken. Ze is ook helemaal
niet bang voor onze grote viervoeter. We doen haar zo bij hem in de reistas. Dat vind ze leuk en ze ruikt het voer.
Wat een mooi gezicht.

Er loopt een man met een kind en we vragen of hij bekend is hier met een kerk of pastoor.Hij verteld ons waar een aardige priester woont van orthodoxe kerk.
We gaan er heen en na tijdje zoeken vinden we zijn huis.

Er zijn hier zoveel katten en als we dan langs een bankje lopen zien we een kat met een veer nog aan zijn bek en wat blijkt onder het bankje liggen de resten van een duif die hij even daarvoor te pakken heeft gekregen.

Een jongen is druk met hout bezig in de tuun.
De pastoor is er gelukkig en ook zijn dochter. Hij spreekt ook wat Engels.
Hij hoort ons verhaal aan en zegt eerst ff te moeten rond bellen voor een plek. We kunnen ook even wachten.

Daarna verteld hij dat hij met zijn vrouw heeft gebeld en die zei dat ze zelf wel een kamer hebben waar we mogen blijven.
Hij gaat vervolgens boven aan het schoonmaken met zijn dochter die helemaal wild is van ons Maurice.We krijgen een heel appartement /bovenwoning voor ons zelf.

Hier kunnen we ook mooi zelf even koken.
Als we we vlees hebben gebakken krijgen we ook nog pasta van de familie. Jammer genoeg zit er kaas over waar ik niet gek op ben. Gipsy heeft geluk. Ik zeg altijd voor de gein dat ik geen goede Hollander ben ik hou niet van kaas en drugs.
Ik hang de tent ook mooi te drogen aan de buitentrap. Ook lekker douchen en gelijk onze kleren gewassen.
Wat fijn even weer zo’n comfort plek.

Dan komt pastoors zien vrouw ook nog even hoog om ons wat dikke dekens te doen. Tis ook een aardige vrouw maar kan helaas niet veel Engels. Ze laten ons echt met rust en die pakken we ook lekker. Heerlijk weer op een echte matras… zonder ontploffing gevaar.

Heerlijk weer op een comfortabel bed en gelijk de kleren kunnen wassen. Barry, je hebt toch wel een beetje pasta gegeten. Een gegev’n perd mag je niet in de bek kieken. Mijn Drents is knudde met een rietje. Arme duif!! In Groningen zouden ze blij zijn met zulke poezen. Als ik nog denk aan het balkon van de flat waar Lex en Tally woonden. Onder de druivenkak. Trouwens mogen de pastoors daar trouwen? Een pastoor met een dochter!

Marja L 2022-10-12 20:13:11

O hoop op een heerlijke nacht voor jullie. Elke keer weer kijken of er een pindaatje is met reisverslag. Leef dagelijks mee 🥰

Linda 2022-10-12 20:55:29

Wat genieten zo, en 12 km ook leuk toch zo,n dagje. Af en toe wat rust🤗👍

Trijntje Valke 2022-10-12 23:13:05

das toch fijn na zon natte nacht met regen, nu weer heerlijk op tenminste hoop ik lekkere bedden en de tent maby weer droog, ben benieuwd of dat gaat werken met de pur. straks heb je nog meelopende katten,

Akkie 2022-10-12 23:22:22

Morgen even lang onderweg dan in 2018 naar Rome ! Jullie doen het zo goed ! Lijkt alweer lang geleden dat we je spraken Barry in het gekke Cafe in Oostenrijk. Een hele goede reis met nog een mooie Indian summer gewenst.

José 2022-10-12 23:49:44

Goeiemorrung saamm Ben benieuwd hoe dat werkt met de purschuim, denk aan je handen als je morst, je krijgt het er bijna niet af ☹️ Hoop op een voortreffelijk resultaat En dat je van dat geplak elke keer in de vroege morgen af bent 👍 Have a Nice Day together 🍀🍀🍀

N.Ahoj 2022-10-13 07:58:51

Lekker dat jullie even in een gewoon bed slapen. Weer aardige mensen!

Evelien de Ruijter 2022-10-13 09:00:55

Af en toe wat tegenslag houdt je fit en bij de tijd. Meevallers tellen dan dubbel. We zeggen wel eens: blij zijn wat met je hebt en tevreden met wat je niet hebt. Jullie klaren het wel!

Herman en MinieAf en toe wat tegenslag houdt je fit en bij de tijd. Meevallers tellen dan dubbel! Jullie klaren het wel. 2022-10-13 14:10:30

Oh wat schattig,Maurice met dat kleine kitten in zijn rugtas.