Dag 99 spello - Trevi 24,2 km

Italië, Trevi

Zo rond een uur of half zeven worden we wakker. We pakken de boel in en een klein uurtje later vertrekken we gezamenlijk met de 2 Duitsers en de 2 Italianen. We gaan eerst een stuk alleen gezien onze snelheid hoger ligt en pakken een koffiebar op een groot kruispunt Verder langs de grote weg stoppen we bij een supermarkt. Gips koopt weer wat in. We zien enorme plastic schelpen as kinderbad die we om de tas gooien en lachen ons rot omdat de schelp het teken is van de cammino Rome -Santiago Compostella. Ik laat hem toch maar achter bij de winkel. We lopen verder tot de plaats Foligno waar een markt is bij de oude kerk met allemaal oude fietsen van de giro die Italië. We worden aangehouden door de twee Italiaanse mannen George en Mario die een dikke week samen de cammino doen met sandalen. Ze trakteren op koffie en thee. Het is hier gezellig druk en even later komt ook Judith uut Dld eraan. Nog even later ook Michael. We zitten vlakbij de Franciscus kerk waar info staat over Franciscus die hier zijn paard verkocht om de kerk te restaureren een plaats verderop. Ik krijg van meisje die op de markt staan een lint voor an de tas en verschillende mensen willen met ons op de foto. Ook een met een polaroid en die krijgen we. We gaan vooral vandaag langs de weg en stoppen weer voor een pauze bij een bron. We komen een stuk later langs een sportzaal waar Mario stokken koopt op aanbeveling van de vrouwen. Mario lijdt aan een spierziekte en stokken zal hem helpen met de zware tocht. We gaan uiteindelijk de berg weer op richting oude dorpen. We gaan de bergstad Trevi door en pakken een terrasje om wat te drinken het is zo best heel gezellig met zo n club pelgrims c.q. wandelaars. We gaan richting een klooster voor de nacht. Bij de ingang staat een oude non die ons via een jongere meldt dat we een stempel krijgen en onderdak voor een vrije gift. Ook moeten de vrouwen gescheiden slapen v.d. mannen. De volgende ochtend is er vroeg een mis en we mogen die bijwonen. We hebben inmiddels ook contact met Cor die in de buurt is met de camper om ons op te zoeken. As we de spullen op de mannen en vrouwen vleugels hebben gebracht gaan we met elkaar de berg weer op voor een eettentje Boven op het plein ontmoeten we ook onze Cor. Wat mooi om hem zo hier te zien. We gaan met mekaar wat eten en later wat drinken bij dezelfde bar as de middag. Daarna zoekt Cor de camper weer op en wij onze kloosterkamers. Zo slaap je dan met weer een stel min of meer vreemde kerels en gipsy en Maurice boven de nonnen met de duutse Judith. Morgen wordt weer een speciale dag de 100é dag.

Weer genieten dus🤗Aanmaakhoutje uur erica nog gebruikt bij het grillen😜? We missen jullie wel een beetje maar leven volop mee. Wat doet Maurice het ook goed😍

Janine 2018-09-29 20:53:15

Mooie dag weer. Leuk voor jullie om Cor te ontmoeten!

Evelien de Ruijter 2018-09-29 22:38:28

Weer prachtig geschreven...ben opdizzie manier d’r zulf bie❤️