Dag 52 Andorf - Haag Am Hausruck 33,7 k

Oostenrijk, Haag am Hausruck

Na wat gedraai op het matje sta ik om 7.00 op.
De pastoor is ook al wakker en ik krijg een kop koffie en brood met jam.
Ik neem afscheid na samen op de foto voor zijn mooie pastorie.

Ik ga het gebied in over en naast gewone wegen en door bosjes. Tis hier glooiend gebied en lijkt wel wat op ons Limburg.

Bij een grotere plaats even koffie en koek van de bakker en op eten met rugge tegen de kerk an.
Als ik de plaats uitloop spreekt een vrouw in haar tuintje me aan en als ze merkt dat ik uit Nederland kom roept ze gelijk dat haar dochter daar nu ook woont in de buurt van Rotterdam.
Ze biedt me een kop koffie aan en we praten mooi even samen. Als ze de blog krijgt is ze helemaal blij. Ik vertrek met een glimlach.

Weer verder langs de wegen en ik
Pauzeer met de voeten in een visvijver bij een boer. Dan belt Judith me van RTV altijd leuk eem kletsen.

Onderweg hier veel fruitbomen, appels, peren en prumen. Die leste zijn nog wat zoer.
Ik kom bij een grotere plaats met kerk en ernaast een sparwinkeltje. Er is gien mens bij de pastorie dus ik vraag bij de winkel. Een vrouw in de rij bij de kassa verteld dat de pastoor er niet is en als ik met haar praat wil ze kijken of ze iemand kan bereiken v/d kerk. Ik moet maar een kwartier wachten als ze niet terugkomt vindt ze niks. Dat word niet dus maar weer verder. Een grotere plek verderop moet wel voorzien zijn van een pastoor.

Op het einde van de plaats loop ik langs een molen museum. Een groep zit bij een vuurplek waar ze een soort van pannenkoek bakken. De gids vraagt of hij me wat kan aanbieden Ik krijg een kold biertje en een gebakken platte koek met knoflook.

Dit soort clubs ken ik ook goed via mijn werk en we delen ervaringen. Leuk ik krijg ook nog een korte rondleiding. Als ik vertrek krijg ik een applaus van de groep dat voelt wel eem vreumd.

Weer het bos in en deels langs de weg.
Een vrouw op fiets houdt me aan. Ze is sterk geïnteresseerd en ik geef haar de blog. Ze zegt dat ik wel mee mag komen naar haar gezin, maar dat is de andere kant op. Dus maar verder.

Ik moet nog ff flink klimmen en kan dan weer zakken het dorp in richting de kerk. Ik hoor dat er een mis aan de gang is .. en stap zachtjes naar binnen. De mensen kijken me vreemd aan. Ik ga dan achterin zitten en ik zie geen pastoor. Wel hoor ik vrouwen praten en ze bidden gezamenlijk veel wees gegroetjes.

Dan hoor ik de naam meerder malen vallen van een vrouw en besef me dat het een avondwake is.
Das me ja ook wat.
Maar goed ik zit hier nu eenmaal. Als de dienst afgelopen is vraag ik aan een man die naar me knikt of de pastoor der ook is. Hij brengt me mij de dames die de dienst verzorgen.

Ze horen mijn verhaal en zeggen dat ik wel kan slapen in de jeugdonderkomen. De ene vrouw met gitaar op de rug is godsdienst lerares en brengt me naar het gebouw dan komt de andere vrouw erbij met haar zoon van de jeugdclub. Ze leiden me rond en ik kan slapen op een bank. Er is ook een keukentje.
Morgen om 7.00 komt de pastoor en kan ik die ook treffen voor een stempel van de parochie.

Ik geef de blog af en bedank ieder.
Ben weer blij met het onderkomen.
Ik heb nog wat brood en salami dus ik red me wel weer.

mooi de klimmetjes om er in te komen en mooie foto's, lekker weer binnen slapen

Akkie 2022-08-17 22:41:22

Moi moi Elke morgen even kijken in de luchtpost of er weer een bericht is van zielmaatjes en ja hoor.... Onder het genot van een kop kiffie lees ik elke e morgen jou reis verslag. Wat een avontuur en wat ontmoet je geweldige mensen.!! Het lijkt me wel zwaar om zonder Monique en maurice te wandelen. Je zal ze wel missen. Hoe gaat het met Monique haar revalidatie? Nog heel veel wandel plezier en kop der maor weer veur 💪

Gretha 2022-08-18 10:25:27

't is weer een mooi verhaal met mooie ontmoetingen. Groetjes uit Barger Oosterveld Wim en Margreet