Dag 32 Naila

Duitsland, Naila

Zo om kwart voor acht word ik echt waker op het fijne bed. Buiten regent het en bij mij ook wat.
Als ik contact hebt met Gipsy dan hoor ik verdriet in haar stem.
Ze is niet meer zo beroerd maar de pijn en doofheid in haar been is niet veel verbeterd. De chef arts was ook al bij haar geweest en had gehoopt op verbetering. Ze blijft aan het infuus vandaag en ik kan zo weer naar haar toe met onze viervoeter.

Eerst tref ik de oude buurvrouw vrouw Mainke van 92 op de gezamenlijke gang van het kleine appartementje en ze wil wel koffie zetten dan haal ik wat broodjes en lekkers voor bij de koffie. Maurice krijgt eerst zijn blik krachtvoer.
Ik zit gezellig bij het nog kwieke oude mensje maar ga dan richting Gipsy in de kliniek aan de andere kant van de stad.

Onderweg pluk ik wat verschillende bloemen voor leuk boeketje om haar wat op te vrolijken. Maurice en ik lopen zo het ziekenhuis van onderen weer binnen. Maurice kent de weg goed. Het is heel bijzonder dat hij mee naar binnen mag. Ze hebben Gipsy apart een kamer klaar gemaakt op de Notdienst zodat Maurice bij haar kan zijn.
Ze vertelden dat er voor het eerst na dertig jaar weer een dier in het ziekenhuis is.
Dat is toch weer heel bijzonder.
De goedheid van de mensen sterkt ons steeds weer.
Pelgrimeren is soms creperen maar het komt altijd weer goed en daar vertrouwen we op.

Gipsy zit al weer wat meer hoger op maar is nog niet vrij van misselijkheid. Ik blijf mooi bij haar de dag. En we bespreken van alles en natuurlijk de opties.

Het word eerst rust voor haar en dan therapie. Gelukkig is juist wandelen goed voor de rugge …dus weer opbouwen en zien hoe dat gaat.
Dan kan ze na verloop weer terug komen en bij mij voegen.
De zware rugzak zal voorlopig niet lukken. Ze wil met de trein terug naar Erica ondanks dat vriend Cor haar wel wil halen.

We worden benaderd door journalist Gerton Van de krant voor hoe het nou met ons giet.
Het thuis front is ook veel met ons begaan.

We eten samen warm in t kliniek omdat Gipsy het niet allemaal op kan. Ze zorgen hier goed voor haar.

We bellen met kameraad Eric die met zijn ega Marlies had gepland bij ons te komen om enkele dagen mee te lopen. Dat deden ze ook onderweg naar Rome en we hadden ons er echt op verheugd.
Ze willen toch komen en we bedenken om het zo te doen dat ze Gipsy mee nemen en dat ze deels lopen en deels met de auto met mij mee gaat en dan zonder rugzak.Na deze twee dagen gaat ze ook mee met hun terug.
Ik loop dan morgen alweer verder richting mooier wandelgebied en Gipsy blijft wachten op de vrienden.

Het is al weer avond en ik laat Gipsy met rust en pak even later mijn rust met Maurice in het rk. appartementje.

Wat jammer wat jammer!! Zo zie je maar dat niets loopt zoals je graag zou willen. Zo verdrietig voor Monique dat ze haar droom voorlopig moet opgeven. Hopelijk kan ze later de draad weer oppakken. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte!’

Marja L 2022-07-28 16:17:21

Wat jammer allemaal!! Heel veel succes! En beterschap!!! 🍀🍀

Ton en Marion 2022-07-28 16:44:36

Ich hoffe die Schmerzen lassen bald nach. Alles Liebe für euch... wir hatten uns kurz am Bergsee unterhalten und ich habe versucht den Rucksack zu heben 🙃 ganz viel Glück euch... freue mich jeden Tag von euch zu lesen 🍀

Silke 2022-07-28 16:53:50

Jammer dat het zo verloopt en dapper dat jullie verschillende opties bekijken ! Sterkte, beterschap, hoop en moed gewenst!

Kina (bekend van Cor M) 2022-07-28 16:55:11

Bijzonder stel, mooie hond. Dapper, krachtig en vol liefde. 🦋

Thyti 2022-07-28 17:05:32

We leven met jullie mee. Als we wat kunnen betekenen voor jullie laat het maar weten.

Riena 2022-07-28 17:25:07

Wat verdrietig allemaal! Maar toch, het is nog nooit zo donker geweest of het wordt wel weer licht. Gelukkig zijn er tzt nog opties open. Een boeketje bloemen van een echte pelgrim doet je goed. Heel veel sterkte met je herstel. Lieve groet uit Groningen.

Berta Smilda 2022-07-28 17:55:06

O zielmaatjes wat een pech ! Wie weet wat er nog mogelijk is ! Eerst moet het beter gaan met Gipsy ! Sterkte met alles. Met lieve groetjes 😘

Annie Wolken 2022-07-28 18:26:46

Wat jammer voor jullie. Wens haarveel sterkte en🍀🍀geluk en hopelijk kan zij zich over een tijdje weer bij jouw aansluiten Barry.alleen lopen is niet zo gezellig. Allebei je maatjes naar huis.gelukkig heb je af en toe wel aan spraak.tot de volgen de keer.🍀🤗🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-07-28 18:59:56

Wat een moeilijke beslissing voor jullie maar blij dat er een plan ligt: ik hoop dat Monique zich snel weer beter voelt zodat ze aan de opbouw kan beginnen 💋💋

Silvia 2022-07-28 19:10:24

We leven met jullie mee en hopen vooral dat het weer goed komt met Monique. Wel een avontuur nu, maar zo hadden jullie het niet bedacht. Beterschap en sterkte🍀🍀

Margreet 2022-07-28 19:55:19

Wat sneu voor Monique en ook voor jou Barry zulke mooie plannen en nu pas op de plaats, We hopen dat Monique snel zal herstellen en de draad weer op zou kunnen pakken. Dat wensen we jullie beiden toe want voor beiden is het dan toch eerst alleen is maar alleen ondanks de telefoon enz. We wensen jullie alle goeds toe , groetjes Ben en Willy

Willie. 2022-07-28 20:43:35

Ach dat is echt niet mooi nieuws, was er al bang voor en nu durf je het aan om verder met Maurice te gaan zonder Monique ze zal jou overal mee willen helpen en in gedachten is ze er steeds bij, heel veel sterkte allebei 🥰🍀👍👌en hopelijk snel weer de 3 maatjes samen

Akkie 2022-07-28 20:57:24

Barry en Monique, dat is super pech. Ik denk dat de rugzak te zwaar is voor haar rug. Hernia is het gevolg. De artsen in Duitsland zijn goed. Ik wens jullie veel sterkte.

Henricus Kortmann 2022-07-28 22:05:45

Beterschap 🍀🍀🍀

Margareet Wielink 2022-07-28 22:44:08

Heel veel beterschap voor Monique en Barry veel sterkte

Linda Rutgers 2022-07-29 08:49:03

De situatie van Monique doorkruist lelijk julĺie plannen. Ik bewonder julĺie veerkracht, het zoeken naar alternatieven, maar niet opgeven. En wat een behulpzame mensen om julĺie toe. Veel sterkte gewenst.

Dick Zeeman 2022-07-29 09:02:53

Via jullie Blog en via de socials hier gehoord wat er gebeurt is . Heel veel beterschap gewenst en sterkte allebei . Gr. Klaas en Natalie

Klaas Bijl 2022-07-29 10:10:27

En wat toch weer mooie lichtpuntjes dat Maurice , na 30 jaar, tóch het ziekenhuis in mocht. #bijzonderdier

Janine 2022-07-29 13:08:52

Hallo ihr tapferen Pilger, hallo Maurice Hoffentlich kommt Monique wieder auf die Beine! Vielleicht kann sie die Reise mental begleiten und schont dadurch ihren Körper. Wir denken an Euch. Elke und Minou

Elke Altmann 2022-07-29 13:27:09

Och wat jammer zeg ! Hopen dat Monique snel zal herstellen ! Heel veel beterschap gewenst 🍀

Caroline Schröer Jalving 2022-07-29 17:05:37

Zeker heel veel beterschap gewenst! En hopen dat jullie weer samen verder kunnen🙏🍀🍀🍀