Dag 41 Wildstein - Dautersdorf 30 km

Duitsland, Thanstein

En ja hoor om 6 uur precies gaan de klokken weer tekeer voor het ochtend gebed. Ik sta op en een half uurtje later ben ik weer op pad. Als ontbijt wat koekjes van de aardige mensen. Ik moet gelijk de berg weer op naar een ruïne en prachtig uitzichtpunt met kruis. Hier stond vroeger een burcht.
het wordt al weer goed warm onderweg.
Er zijn hier verschillende paden. Ook een Jacobus pelgrims pad. Ik tref van deze heilige een mooie kapel in stilte. Ook mooi een stempel voor ons.

Door een boeren gehucht met allemaal hun eigen kruus in de tuun, op naar groter plaatst Oberviechtach die bekend staat om gevonden goud. Bij de Rk Johannes de doper kerk tref ik de pastoor aan die me een kop koffie aan biedt.
We kletsen even gezellig wat. Hij blijkt ook de pastoor te zijn van de kleine kapel waar ik sliep. Als ik weg ga krijg ik nog wat stempels en een doosje met chocolaatjes voor onderweg.

De stad langs de winkel en weer hop de natuur weer in. Ook veel langs glooiende wegen. In het bos tref ik een grote steen aan wat de vorm heeft van een mega paardenzadel, erbij verschillende verhalen, altijd heel interessant.

Weer door bossen en wegen over en door akkers. Tis vandaag erg warm dus regelmatig sokken verwisselen en blous drogen. Ook de waterzak bijtanken doe ik regelmatig.
In het plaatsje Kulz is gelukkig een klein winkeltje en ik koop eerst een koude radler. Het lichaam word pas echt geblust als ik mag zwemmen in een visvijver achter een gasthof welk de winkelier voor me regelt. Heerlijk even zwemmen en de vissen springen rondom mij omhoog.

Ik ga ook maar lekker uiteten want gisteren ook alleen maar brood. Zo helemaal alleen eten maken doe je ook minder snel kom ik achter.

Een heerlijke maaltijd met pot bier.
Er zijn hier ook toeristen. Een stel oma, dochter en kleinkind komen uit zuid Italië en we praten over de pelgrimsreis na Rome in 2018.

Ik ga weer wat fitter op pad en in het bos krijg ik dan de splitsing van noord en zuid route van de Goldsteig De noordelijke gaat langs de grens en met behoorlijke klimmers. Ik kies nu voor de zuidelijke die ook wat korter is. We .. Gipsy en ik doen dat nog wel eens later hebben we afgesproken.

Ik kom aan via hoog uit de berg bij het dorpje Dautersdorf. Ik zie het kleine kerkje al en ik hoor al dat ze bezig zijn met een mis. De deur is loss dus ik kan zo naar binnen en sluit aan met de viering. Na de dienst maak ik kennis met de pastoor en wat mensen uit het dorp. Na uitleg van mij pelgrimage zegt de pastoor dat ik met een man die daar ook is mee moet gaan voor een biertje in gasthof en nadat hij bij een zieke een communie heeft gebracht komt hij er ook erbij voor een biertje. Ik ga met de pastoor mee en kan slapen in de pastorie. Tis nog even gezellig al hoewel ik de helft maar mee krieg ivm het Bayers praten van een enthousiaste man.

De pastoor woont in dorp verderop en neemt me mee in zijn auto. Onderweg passeren we een gedenksteen van door ongeval gesneuvelde voorganger in een bocht. We stoppen ff.

De pastorie (gebouwd door de voorganger)is uit 1990 en ziet er mooi uit.
Ik krijg een mooie kamer en kan me fijn douchen.
De pastoor vraagt of ik morgenvroeg om 7 uur met hem in gebed wil voor het fruhstuck an en dat vind ik zekers oké
Hij moet nog een begrafenis voorbereiden en ik werk ook mijn dagboek bij.

Al gauw vallen de ogen dicht op het heerlijke matras.

Ha Barry compliment voor je doorzettingsvermogen, je mooie verslagen en foto's!! Al een paar dagen ben ik er stil van . De zegen blijft gelukkig boven je hangen,met alle pastores de vriendelijkheid en de pilskes Voor ,Monique ,ik hoop dat je gauw weer in staat bent om met je zielsmaatje verder te wandelen !van.mij.veel liefs ,poot voor Maurice .

Annie Wolken . 2022-08-06 21:03:05

Volgens mij heb ik iets gemist: waar is Maurice????

Marjon Estié 2022-08-06 21:22:18

Mooie verhalen weer🥰 Barry moet nog eem leern om de foto’s rechtop te zetten voordat je ze plaatst😁 zie iedereen in gedachte zijn/haar koppie kantelen 😂

Janine 2022-08-06 21:43:06

Och Barry het is wat allennig op pad. Moar ie hebt wel mooie anekdotes! Die foto’s op de kop interesseert mij niet zo. Gewoon die moderne telefoon op de kop hold’n ❤️

Linda 2022-08-06 21:59:57

weer een mooie dag erbij en dan die foto's op de zijkant en op de kop dat moet je nog wel leren hoor, vind het wel grappig, op naar de next day

Akkie 2022-08-06 22:30:44

Mooi verhaal en mooie foto's. Groet van mij ook voor Monque en knuffel voor Maurice. Succes in je uppie dat valt niet mee. Gelukkig kom je aardige mensen tegen die je vertroetelen.ik ga nu 😴😴🙋‍♀️🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-08-07 00:49:04

Stoer hoor Barry zo alleen op pad. Hopelijk kan Monique jou ook weer snel volgen! 🙏💋

Silvia 2022-08-07 01:45:00

Na een korte nacht (afzwaai feestje van Daffy) lees ik je verhaal van gisteren. Jullie wel gemist op dat feest waar jullie zeker bij zouden zijn geweest. Maar het was gezellig. Een feest met een lach en een traan en veel muziek. Zelfs het pelgrims lied werd gezongen. Ook hoop ik dat we net zulke fijne verhalen zullen horen als die van jullie met fijne ontmoetingen en lieve en vriendelijke gastvrije mensen. Barry zet hem op in je eentje en hopelijke voegen Monique en Maurice zich weer snel bij jou. Een warme groet voor jullie beiden en een knuffel voor Maurice. ❤️❤️

Marja L 2022-08-07 08:56:39

Moi Doar reur ie eempies un gevuulig onderwarrepie an 👍 “Eetn “ Ja, aj allent bint dan doei mar wat an, in’t roege weg, un plakkie stoete, of een krentebollegie uut de voeste, un snekkie bij un imbiss (un broatworsie) een slokkie kold water bij un pompe, mar da’s nie goed veur de energie die aj neudig bint, um elleke dag die kilometertie’s te kunn loopm mit dit warreme weer, mit ut zwiet veur de plaate. Dan missie Monique, want vrouwluu deinkt doar wel an 👍👍 Oen PKW lüp ök nie zonder beziene doarumme mut oen lichaam krachtvoer binn kriegn , aans kriejt veur de krentn en hool ie ut nie vol, Dan gort de spieren verzuurn en da muj nie hemm. Dus elleke dag un krüppe sloat, un beste karrebonade of un paar dikke plakn gebakn spek. En een bordtie Brinta mit un paar schüpies suuker Zet um op en goed goan 🌴🍀🌴