Dag 67 Abbadia -Imbersago 26,5 km

Italië, Lombardije

Manfred bericht tegen zeven uur dat hij al wakker is en ons kan brengen. Hij brengt ons een paar km verderop naar de stad Lecco. We nemen afscheid en gaan eerst ff naar de winkel en dan lekker bakkie koffie en thee doen bij een bar. We gaan een grote oude brug over en lopen vervolgens langs twee kleinere meertjes en daarna langs rivier de Adda. Het wordt al mooi vlak en de fietspaden zijn mooi aangelegd en tevens zijn er parkachtige plekjes langs het water. Een vrouw wil graag met ons op de foto ze had ons herkend van het plaatselijke nieuws.
We pakken ff een milkshake bij de Mac en passeren veel fietsers en wandelaars. Ik zie ineens een grote beverrat die vervolgens een stukje mee drijft. Grappig beest. We kopen onderweg een lekker ijsje en rusten telkens wat uit langs de waterkant. Maurice hef het ook goed naar de zin zo langs de rivier. Zo ineens waren we hem kwijt.
Hij ging door de bosjes naar beneden en lag lekker met tassen en al in het water. Genieten van de koelte van het water en lekker ook veel drinken. We wachten mooi op hem tot hij er genoeg van hef en vervolgen het pad richting einddorpje liggende op een berg. Er zijn kerken maar de pastoor is op vakantie. We drinken wat bij een bar op een druk terras en lopen na bezoek an een plaatselijke winkel wat rond en vragen bij een vrouw om een plekje in de tuin. Ze spreekt goed Engels maar moet vanavond weg. Ook twee oudere dames kunnen ons geen plek geven bij hun appartement in de tuin. Ineens komt er een grappige drukke man Valter op ons af die ook Camino pelgrim was een paar jaar terug naar Compostella had gelopen Zijn leuke dochter komt erbij die voor ons vertaald in het Engels. Hij belt wat rond en we worden in zijn auto gepropt om onderdak te krijgen bij een sportcomplex. Er staat een grote tent en er zijn toiletten. We gaan nog even terug in het dorp voor een pizza en bellen nog via videogesprek met zus en zwager die 22 jaar zijn getrouwd. Wat is het toch een wondere wereld met die slimme telefoon zo as 21eeuws pelgrims! We zoeken onze slaapplek op in de sport tent Een stuk karton en dan onze vertrouwde oranje slaapmatjes geven weer rust. Het was weer een warme dag van dik dertig graden dus de met veren gevulde slaapzak is overbodig
Tot morgen

wat weer een prachtig verslag en de foto's met Maurice zoals hij naar jullie op kijkt en bij je gaat liggen dat is zo'n mooi gezicht.Dat st

Annie Knol Kolthof 2018-08-26 17:14:23

Dat straalt gewoon liefde van beide kanten uit en dat is goed. dit hoort nog bij het bovenste gedeelte. Groeten en tot de volgende keer.

Annie Knol Kolthof 2018-08-26 17:24:48

Wieder sehr schöne Bilder von euch und Landschaft ☺ . Hat Maurice sich im Gebüsch versteckt ?🤔 . Oder ruht er sich nur aus? Freue mich auf den nächsten Bericht. Ihr kommt eurem Ziel immer näher....

Margret 2018-08-26 17:40:03

Niet alleen Maurice houdt van jullie maar zelfs een beverrat die met jullie mee zwom. Of was hij gewoon nieuwsgierig en wist niet wat hij meemaakte, zo’n man met een baard en zo’n rare stok met veren. Die foto, naast al die prachtige foto’s, van Maurice in de bosjes ‘ schitterend’! Fijn dat jullie ontsnapt zijn van de snelweg en weer mooie plekjes tegenkomen. Tot een van de volgende verslagen.

Marja 2018-08-26 19:24:21

Elke keer lees ik met veel plezier jullie avontuur en zie de prachtige foto’s....het eind komt in zicht veel succes nog en groetjes ui bargeroosterveld🙋‍♀️

Yvonne Heijne 2018-08-26 20:38:27

Wat een vrijheid! Pas op je gezicht Monique...blijven smeren. Zet m op jullie. Af en toe even lekker baden in een heerlijk meer.

Marjon &Luc 2018-08-26 21:14:14

Toch weer iedere keer een slaapplek en veel aardige mensen! Wat een warmte van mensen en het weer :)

Evelien de Ruijter 2018-08-26 22:19:44

leuke wandel vakantie!!!-) maar heeft niks te maken met een pelgrimstocht natuurlijk:) geeft niks, ook leuk...….

:-) 2018-08-27 00:03:55

Jammer van bovenstaande reactie. Degene weet blijkbaar niet wat een pelgrimstocht is. Natuurlijk is dit niet de plek om te reageren op elkaar, maar toch. Hieronder de betekenis (wikipedia) van een pelgrimstocht: Een bedevaart of pelgrimage (van het Oud­frans pelrimage) is een (pelgrims) reis naar een bedevaartsoord die een bijzondere betekenis heeft binnen een religie. Het kan zijn dat de plaats verbonden is met de stichter of een heilige van een religie, of op een andere manier een belangrijke plaats inneemt in de geschiedenis van een religie. Ook kan het een plaats van een openbaring, een verlichting of een religieus bovennatuurlijk wonder zijn. Degene die op bedevaart gaat, wordt pelgrim of bedevaartganger genoemd. Redenen voor het ondernemen van een bedevaart zijn om over een hogere waarheid, God of het leven na te denken; om het Heilige te "ervaren", om een gunst (bv. genezing) te gaan vragen; respect te betuigen; om inspiratie te verkrijgen; om tot bezinning te komen of zelfs boete te doen voor misstappen (zonden); om een poosje afstand te nemen van een hectisch dagelijks bestaan; om 'de ervaring'; 'om er geweest te zijn'; of om andere mensen te ontmoeten. Barry en Monique en Maurice, ik geniet van jullie verhalen, ontmoetingen en de prachtige foto’s. Bewondering en respect!!!

Een volger 2018-08-27 07:50:04

Een hartelijke groet van ons voor jullie drie. Mooi die verhalen en wat een prachtige foto's. Knap dat jullie al in Italië zijn. Rome komt in zicht :). Saluti a tutti!!!

Tante Lenie en lydia 2018-08-27 09:40:48

Heel goed verwoord door een volger Is dit misschien iemand wie jaloers is op jullie geweldige prestatie Jammer als je niet iets beter weet dan dit Hou je dan stil Wij genieten alle dagen van jullie geweldige reis SUCCEC