Dag 39 Wilchenreuth - Döllnitz 28 km

Duitsland, Vohenstrauß

De nacht was knap onrustig gezien de kerk klok boven mien hoofd om het kwartier sloeg. Gelukkig slaap ik wel vaak weer vlot in.
Maar om 6 uur ging het met heel veel lawaai.
Het ochtendgebed der klokken dus maar in de benen.
Wel vond ik het heel bijzonder in zo’n oud godshuisje.

De boel ingepakt en waterzak vol kan ik weer op pad.Ik neem afscheid van de aardige kosters famillie en geef een klompenpaar af.

Het wordt een mooie dag met dik dertig graden dus mooi op tied op pad.

Ik passeer een volgend dorpje waar ik aan een vrouw in de tuune vraag of er een bakker of winkeltje is.
Ze zegt nee maar ze wil mij wel een kop koffie geven. Das aardig en ik ga op een stoel zitten voor het huis. Haar man komt er op krukken er ook bijzitten en verteld ernstig ziek te zijn geweest. Hij geeft me nog een 2e bak koffie en ik besluit weer verder te lopen, maar dan zegt de vrouw kom maar buiten er bijzitten we gaan net Frühstücken
Wat weer aardig volk.

Ik ga weer op pad en moet weer enkele keren klimmen. Boven op weer zo’n grote mast. Dan het bos weer in en kom uit bij een oude uitzicht toren met een gezellige blokhut. Hier lekker een bak koffie van een kelnerin die in Costa Rica is gaan wonen na een fietsvakantie. We spreken over het mooie vrijheids gevoel en het verschil van leven in Europa en zuidelijke landen.

Dan het bos weer in en over heuvels en tussen akkers door. Dan belt mien Gipsy met goed nieuws. Ze blijkt ontsteking te hebben aan zenuw welk goed is te behandelen. O wat fijn als alles dan mee zit is ze over enkele weken weer zo ver om onze pelgrimsweg te vervolgen.

Rond de middag loop ik langs enkele huizen en ik praat met een vrouw die nadat ze mijn verhaal heeft gehoord me uitnodigt op haar terras om te zitten, Ik eet wat en krijg koffie van haar en wat fruit.

Vanaf het terras zie ik leuchtenberg al mooi gelegen op een berg. Daar maar op aan en volgens de vrouw kan ik daar ook wel wat eten.

De route gaat natuurlijk weer met een omweg slingerend over mooie paden en natuurlijk schoon. In het bos een prachtig plekje bij een stromende beek waar ik me kan wassen.
Verderop wolfsfloklamm een grote partij uitstekende rotsen welk doet denken aan een Disney film waar een wolf op staat te huilen.
Dan de berg op richting het stadje met oude burcht welk vaak dienst doet voor theater voorstellingen.
Eerst naar de bakker voor een dikke koek. Dan ga ik zitten bij kleine gasthof in de schaduw en bestel een radler gezien hier ook geen winkeltje is. Ik werk mooi het dagboek en blog bij en dan brengen ze de met handgeschreven kaart. Het is hier niet duur dus denk ik dat komt mooi uit.

Een heerlijke schnitzel met bijlagen en ik kan weer mooi stukje op pad.
De warmte is ook al wat weg inmiddels. Weer een paar kleine schietdorpies en ik kom uit bij een dorpje met oude Jacobus kerk.
Er is niemand bij of in de kerk dus de buurt maar weer in. Een jongere buurvrouw met tweeling verwijst me naar de pfleger vd kerk.
Hier aan de bel komt het echtpaar er aan om mijn verhaal aan te horen. Als ik ook de verwijsbrief heb laten zien, twijfelen ze hoe en wat.
De pastoor is op vakantie. In de kerk is niet mogelijk en ze hebben zelf ook geen gasten plek.
Ik kan uiteindelijk een vlak plekje in de tuin achter grote agrarische schuur krijgen voor villa Hilleberg.
Daarna kan ik wat drinken krijgen en de man geeft me nog een rondleiding in de kerk die is voorzien van vrij modern schilderwerk.

Dan drinken we samen nog enkele bierflessen uit de streek.
Tis heel gezellig in hun serre en ze vertellen ook over hun reis naar het heilige land.
Ik zoek daarna lekker de tent op.

Dat is weer een behoorlijk lange tocht Barry. Met wat aardige klimmers. En weer aardige mensen die in je verhalen geintreseerd zijn. Fijne avond en morgen een fijne tocht.groetjes en tot wederhoren🍀🤗🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-08-04 20:09:16

Wow Barry mooi verhaal Mien jong. Wat beleef ie toch veule. Kan me voorstellen dat je je maatjes enorm mist. Knap!!

Linda Rutgers 2022-08-04 20:36:46

wat weer een aardige mensen op je pad de wereld is nog niet zo slecht, je loopt zo mooi door

Akkie 2022-08-04 21:33:53

Mooi dat je de reis zo weer oppakt Barry en wat een fijn vooruitzicht dat Monique straks weer aan kan sluiten! Ik vind t dapper dat je zo alleen de trektocht voortzet. Al heb je Maurice bij je, get is toch anders als je eens war kunt overleggen of so wie so je gezelschap naast je moet missen!

Marjon Estié 2022-08-04 22:29:52

Waar blijven de foto's nu??? Onze fotograve wordt echt gemist!!!!🤣