Dag 2 Twist - Grosser sand 20 km

Duitsland, Adorf

Zo rond zeven werd ik wakker om wat water kwijt te raken buiten had de hemel ook dat flink gedaan want de tent was goed nat geworden.

Gipsy draaide zich nog ff lekker om.
Geliek had ze want we zouden de eerste week rustig aan doen.
Een beetje net as een dieseltreintje mooi kalm an dan kan het lichaam wennen.
Ze heeft ook nog best wat lichamelijke klachten aan knie en Isias.
Waar ze wel aan geholpen is maar goed.. hopen dat ze het er wat uitloopt.

Ik ging eerst lekker in alle rust met vogel muziek op de achtergrond een verhaaltje tikken in de slimme telefoon van de eerste dag.

Al snel kwam Mattie buiten met een kop thee en kersen uit eigen tuun.

Even later ging de vrouw des huizes naar haar werk en ja hoor daar kwam die van mij ook aan met de slaap nog half in de ogen.

Na het inpakken van de slaapkamer en onze reisvilla die wel wat zwaarder was geworden door de regen maakten we ons weer klaar voor vertrek.
Eerst nog ff een lekkere bak koffie en na afscheid van onze aardige tijdelijke camping baas gingen we weer op pad.

Het doel voor vandaag is grosser sand waar we vier jaar terug het hele bijzondere moment hebben beleefd bij de dochter van pelgrim Albert van Oosten. Die als een wonder op ons pad kwam.

We liepen het dorp Twist op bült binnen en zagen al snel een bakker waar we direct wat duutse bolletjes kochten voor onderweg.

De wegen van vandaag zijn veel verhard en langs de hoofdwegen richting Dalumer moor (veen)gebied. Niet de mooiste wegen om te lopen … maar ja die horen er ook bij. We verheugen ons nu alweer op het Teutenburgerwald waar we over een paar dagen zullen zijn.

Ook regenbuien trekken wat over en maken ons wat nat. Dus af en toe jas an en weer uut.

We pauzeren bij een eierverkaufhutte die je hier veel ziet. Leuk zitten op t erf Vd boer en zelfs met koffie automaat. Er kwam een man eieren halen en was begeisterd wat we deden. Hij vond het super dat wij as jonge mensen naar de heilige stad liepen. Man das ist ja die Hammer zei die telkens.

In de verte bij A dorf komt er geregeld geluid van schoten en muziek van een blaaskapel uit een grote feesttent van het Schützenfest.

We gaan verder op pad richting natuurgebied. Als we de straat uit zijn staan we voor een hek. Die op slot zit. Dan er maar over heen klimmen en hond en tassen elkaar aangevend kunnen we de weg vervolgen. Zo gaan we dwars deur het gebied over gebroken steen wegen.

Onderweg passeren we diverse groepjes schapen. Die zodra ze Maurice zien er vandoor gaan. Maar Maurice blijft mooi netjes bij ons lopen en gaat niet as zien soortgenoten ze verzamelen.

We rusten even weet bij een watertank en gaan verder richting de A31 de grote snelweg die parallel loopt met de grens.

Weer moesten we over een soortgelijk hek klimmen en we steken over de drukke weg middels brug.

We naderen een bosje en nog een mooi stukje veld /natuurgebied

We rusten aangezien er geen bankjes zijn even languit op ons reiskleed.

En zo lopen we het dorpje binnen grosser sand. We zien kurt al voor het raam staan Ze zijn druk bezig met behangen. Margaret komt ons al tegemoet op het autopad. En direct worden we geknuffeld
Wat mooi om hier ook weer ff te zijn.

Ze had de tafel al gedekt en we kunnen zo an schuiven Haar neef die druk aan het behangen is komt er ook gezellig bij.

Zo blijven we nog lekker bij kletsen en komt het bijzondere verhaal van vier jaar terug ook weer uitgebreid voorbij.

Na koffie en thee met kuchen mag gipsy ook nog in bad en we mogen slapen op een logeer kamer. Wat heerlijk

Ik ga ook nog lekker in de tobbe en dan lekker de ogen dicht.

Het is net of ik meeloop!

Hans Ladrak 2022-06-28 12:15:58

het is net of jezelf het beleeft.we genieten er weer van.

willy lunshof 2022-06-28 12:22:30

Ik beleef het net als Hans, een beeldend verslag Barry

Dick Zeeman 2022-06-28 12:25:11

Altijd leuk om oude kennissen te ontmoeten.

Eric 2022-06-28 12:25:23

Ha lieve maatjes ! Wat genieten wij weer van jullie reis! . ! Wandel ze de horizon achterna!

Annie Wolken 2022-06-28 12:35:53

Weer mooi om mee te lezen wat jullie beleven onderweg veel heil en zegen op jullie weg naar Israël

Yvonne Heijne 2022-06-28 12:59:13

Heerlijk weer om Jullie reis “ mee te wandelen”. Succes!

Saskia 2022-06-28 13:16:28

Geweldig om weer mee te maken, het is net of ik zelf onderweg ben, ik voel mijn voeten al weer.

Adri 2022-06-28 13:17:00

Het is net alsof ik een boek lees geweldig.

Sientje 2022-06-28 13:42:04

Wat geweldig om jullie te mogen volgen

Astrid.scheijvens63@gmail.com 2022-06-28 13:44:09

Zo prachtig zo 'n reisverslag, respect voor jullie die onderneming Het is wel genieten zo in de natuur Veel voorspoed en succes

Willie. 2022-06-28 14:08:57

Wat weer een mooi verslag ik kan daar echt van genieten. groet van mij en een knuffel voor Maurice dag.

Annie Knol Kolthof 2022-06-28 14:54:51

prachtig, geweldig, wat een ervaring, jullie genieten en wij van jullie verhalen !!

aly 2022-06-28 15:58:23

❤️

Maryjanda 2022-06-28 16:21:30

Super leuk zo de reis meemaken:-)

Silvia 2022-06-28 19:14:26

Lekker man Ga zoo door Een mooi verslag Jullie genieten Wij genieten

Pa Gepken 2022-06-28 19:16:01

prachtig dit mooie verslag op die slimme telefoon, heel fijn om dit weer mee te maken de komende tijd :-)

Akkie 2022-06-28 20:14:06

We waren er zondag bij (een delegatie uit Leeuwarden voormalige standplaats van pastoor Stiekema) wij vroegen, zelf langeafstandslopers, hoelang jullie er over gaan doen. Wij gaan jullie belevenissen volgen.

Hans en Margaret Jorna 2022-06-28 22:29:27

Super om weer meeste kunnen lezen

Trijntje 2022-06-28 22:30:19

nogmaals succes!

Lenie van Middelkoop 2022-06-28 22:42:31

Mooi beeldend verslag weer, Gep.👏🙂 Groetjes aan Monique en Maurice , succes vandaag weer👍, Groetjes

Pascal Kanters 2022-06-29 07:12:52

Ik hoor je praten als ik je stukjes lees....mooi verwoord, hoop dat jullie gezondheid goed blijft en Monique niet teveel last houdt/ krijgt van rug en knie!!

Marjon Estié 2022-06-29 08:04:59

Alsof jezelf meeloopt. Heerlijk verslag.

Henny 2022-06-29 09:26:47

Geweldig leuk om jullie weer te mogen volgen net als de vorige keer. Succes en hele fijne ontmoetingen gewenst onderweg.

Marijke Wortelboer 2022-06-29 11:17:10

Mooi om jullie weer te volgen vind het super wat jullie presteren

Minie Snippe Broersma 2022-06-29 15:46:53

Weer genieten van jullie verslagen. En wij genieten van jullie 2 paardjes. Heel veel loopplezier. Groetjes uit Westdorp