Dag 35: Heidelberg - Dielheim. 29km

Duitsland, Dielheim

Rond 7 uur waren we wakker na een onrustige nacht in de stad door veel parerende feestgangers, die goed hoorbaar waren door het open raam. Een uurtje later vertrokken we na weer een superknuffel van Anton. We wisselden ook nog kettingen met stenen. Ik kreeg één van de Vikingen. Hij belde alweer vijf minuten later om te zeggen hoe hij ons ging missen. Bijzondere man die we vast nog weer gaan ontmoeten.

Ff op terras bij de bakker in de stad broodjes kopen en een bak koffie en kop thee. We zaten naast een Amerikaanse historicus die rondtrok door Europa en kwamen zo weer in een goed gesprek met mekaar. Ze schaamde zich voor hun president.

We gingen de berg weer op richting Koningsstuhl. Een bijzonder mooi uitzichtpunt. Jammer; vandaag een sterke bewolking dus het uitzicht was iets minder. Wel een groep leuke bikers uit Nieuw-Zeeland. Verder over deel E8 en E1. De Europese lange afstand wandel weg.

We passeerden een dorpje waar een man ons uitnodigde wat te drinken. Hij zat op z'n stoep met een hond voor zijn huis. We lopen nu veel over straten over een glooiend landschap met akkers vol graan en gerst en ook maïs. Ook onderweg weer vele fruitbomen en we plukten wat pruimen die rijp waren. We kregen bericht van mijn zuster Alinda, dat zij met gezin op de terugreis waren van hun fijne vakantie in Kroatië. Ze waren al vlak bij ons en gingen ook voor ons ff langs de winkel. Wat een mooie samenkomst op een kruising van de autoweg met lange afstandspaden. Rob werkte behendig de auto met caravan op een boerenstraatje. Zodat we fijn eem bij elkaar konden zitten. Zus maakte snel wat lekkers klaar en de meiden Lynn en Sylvie serveerden ons. Wat mooi en ook weer tegelijk emotioneel afscheid na zo'n bezoek.

We moesten nog een dik uurtje. Verderop een mooie kleine kapel c.q. kerkje. Met daarbij een verzorgingshuis voor gehandicapten. De zuster was behoorlijk onder de indruk toen ze ons ontmoette als echte pelgrims. Ook ff op de foto met een grote, bijzonder uitziende, broeder. We kwamen net op tijd het dorp Dielheim binnen gewandeld voordat de winkel dicht ging. Monique naar de winkel en ik met Maurice verder richting kerk voor hulp voor onderdak. Toen we de hoek omliepen hoorde ik al livemuziek. Er was een groot dorpsfeest gaande en de feestgangers keken verbaasd naar ons en ik werd gelijk uitgenodigd om eentje mee te drinken.

Eerst maar ff richting kerk waar niemand was. Wel kwam, zo bleek, Timo geheten ons helpen bij onderdak. Monique was inmiddels ook gearriveerd en zij ging ook gelijk op in het vreugdefeest. Er kwam gelijk een fotograaf van een nieuwsblad op ons af en ook de burgemeester. We werden daarna naar de ruimtes van de gemeentewerken gebracht, waar we onderdak kregen in de kantine. We konden ons ook lekker weer douchen. Daarna natuurlijk ff richting feest. Na leuke gesprekken, vooral met Timo en vrouw Petra, ook nog ff richting dansvloer en de laatste liedjes gingen gepaard met dansen en samen zingen. Wat een mooie dag!!

We namen afscheid van de organisatoren en ook van het leuke stel die met ons mee liepen tot ons verblijf.

Tot morgen maar weer.

Hoi Monique en Barry, Ik volg jullie ook al vanaf het begin, geïnspireerd door Cor, met veel interesse. Leuk om jullie avonturen zo te mogen volgen. Fijne verhalen en foto's. Succes

Anneke de Groot 2018-07-23 12:17:33

Ja Barry dat hoort bij zo,n afscheid Daar hoort emotie bij en heeft twee kanten Met zon voet reis kom je er niet voor weg Probeer er mee omtegaan lfs

Bertus gepken 2018-07-23 13:14:27

Hallo ihr zwei, wie schön ist es ,die Familie auf eurer Pilgerreise zu sehen . Wieder ein emotionales Erlebnis. Freut mich sehr für euch..

Margret 2018-07-23 13:32:34

Goeindag Het mooie van een afscheid ! . ? Dat het de geboorte is Van een herinnering Moi mar weer

N.a.h.o.j 2018-07-23 16:22:16

Wil de boom niet omvallen. 😂😂😂😂

Eric 2018-07-23 16:53:22

Mooie verhalen barry. We hebben savonds met Alinda gepraat. Veel succes.

Gretha lippold 2018-07-23 23:26:56

Wat een leuke ontmoetingen weer! Het blijft ook hier een feestje om het te lezen!

Evelien de Ruijter 2018-07-24 12:56:41

Ook last van de warmte?en dan nog een heel eind lopen maar zoveel mogelijk de schaduw opzoeken.Heb weer genoten van je verslag en de foto's Af en toe zie ik ook Maurice gaat het daar ook goed mee?en kan die het ook een beetje volhouden? Nou alle drie succes met het lopen van de tocht. Groetjes Jan en Annie.

Annie Knol . 2018-07-24 16:50:31

Wat gezellig hè zo met je zus en haar gezin daar geniet je op zo'n moment extra van.

Annie Knol . 2018-07-24 16:53:27

Jullie zijn echt zielsmaatjes anders kan het niet samen deze tocht te maken

Agnes muter en kids 2018-07-24 19:53:53

Ein herzliches hallo an die drei Pilger, es war uns eine große Freude euch getroffen zu haben und wir wünschen euch nur das Beste auf dem weiteren Weg nach Rom. Über folgenden Link findet ihr den Artikel von dem Fest und Bild mit euch und Bürgermeister: http://kraichgau-lokal.de/das-vergangene-wochenende-hatte-es-in-sich/. Ganz Dielheim spricht noch über die Pilger nach Rom. Liebe Grüße und vielleicht treffen sich unsere Wege mal wieder. Petra & Timo