Dag 65 Curcio -Bellano 21 km

Italië, Bellano

Tegen zeven wakker en we nemen een druivenontbijtje iedereen slaapt nog en na weer een geschreven dankjewel gaan we weer tegen de bult op in de natuur en langs een oud pad welke de vrouwen hadden doorgegeven. Het blijken beste klimmers te zijn
We komen de ene vriendin van Agnes met andere vrouw tegen die een soort grote eetbare paddenstoel hebben geplukt. We gaan nog ff op de foto en dan verder langs de berg. Het zijn veel in steen ingehakte klimmers wat een werk om in de zon bergdorpje an te komen. Nu zijn ze deels in verval en deels voor de toerist en ook worden sommige nog gewoon bewoond ook mooie oude kerkjes in mormoonse stijl en Mariakapelletjes.
Jammer genoeg geen koffie te kriegen en de rugge sputtert wat tegen. Gips vindt de berg etappes altied nog fijner as platte wegen. We naderen uiteindelijk een dorpje waar we inkopen kunnen doen bij de Coöp, ook is er koffie te krijgen bij een naast gelegen barretje en de koffie americano is klein met een extra bakje heet water om op smaak bij te vullen met een snoepje voor een euro. Kiek das weer niet duur en smaakt heerlijk. We zoeken ook een strandje om te gaan zwemmen en uit te rusten.
De Italiaanse toeristen zitten wat om ons hen kaart te spelen en lachen om Maurice die net schoon uit het water ligt te rollebollen in grindzand. Het is nog dik dertig graden as we weer verder gaan de bergen in We klimmen en klauteren van dorp na dorp. Het is wel ff wat anders dan de Bodensee.
We komen langs een stadje genaamd Belanno met een gecreëerde waterval voor de toerist.
We kloppen an bij de Rk pastorie en de pastoor geeft een stempel en begrijpt na uitleg in half verschillende talen en het document dat we ook graag een plekje willen voor de nacht. Hij belt met de koster een vrouw die ons begeleid op het complex achter de pastorie. We kunnen er douchen bij een sportterrein en zelfs eten koken in een grote keukenruimte die zo tegen de rotsen is aangebouwd. De grote koelkast staat naast een uitstekende rots. We gaan mooi ff inkopen doen voor een mooi stuk kipfilet en daarna douchen en dan. .,,Ja weer vlak.

Mooie plaatjes weer! Grappig die rots in de keuken! Goede reis weer!

Evelien de Ruijter 2018-08-24 23:51:52

Commentaar overbodig ! Zo mooi !

Annie Wolken 2018-08-25 07:40:42

Petje af!!!!klimmen en klauteren doe het maar eens. Goede reis!